printlogo


توضیح گروه سرمایه‌گذاری ایران و چین درباره فعالیت فارم رفسنجان؛
چینی‌ها برای استخراج بیت‌کوین چقدر پول برق می‌دهند؟
چینی‌ها برای استخراج بیت‌کوین چقدر پول برق می‌دهند؟
کد خبر: 2813
حواشی مربوط به مزرعه استخراج رمزارز در رفسنجان، در رزوهای گذشته ابهاماتی را برای افکار عمومی ایجاد کرده بود که منجر به قطع برق این مجموعه شد. رئیس هیات‌مدیره شرکت گروه توسعه سرمایه‌گذاری ایران و چین، اما مدعی است که این مزرعه قانونی فعالیت می‌کند و حواشی ایجاد شده، شایعه ماینرهای زیرزمینی است...
بعد از حواشی‌ای که در مورد ارتباط میان خاموشی‌های اخیر و استخراج بیت‌کوین در کشور ایجاد شد، انتشار اخباری در مورد فعالیت یک مزرعه استخراج رمزارز در رفسنجان حساسیت‌های زیادی را ایجاد کرد.
در ادامه نیز شرکت توانیر خبر از خاموشی برق فارم بیت‌کوین رفسنجان داد. حال محمدحسن رنجبر، رئیس هیات‌مدیره شرکت گروه توسعه سرمایه‌گذاری ایران و چین، که مالک این مجموعه است این توضیحات را ارایه کرده است.
در ابتدای این توضیجات به قطع گسترده برق به دنبال خاموشی چند نیروگاه بزرگ به دلیل کمبود سوخت و آلودگی هوا اشاره و افزوده شده است: در پروژه ماینینگ بیت‌کوین ، بابت هر کیلو وات برق مصرفی تقریبا ده برابر نرخ برق صنعتی یعنی بالغ بر چهار هزار ریال پرداخت می‌شود. در حالیکه بعضی از نیروگاه‌ها برق‌شان را به صنعت حدود ۴۰۰ الی ۷۰۰ ریال می‌فروشند.
رنجبر اضافه کرده است: این بدان معناست که وزارت نیرو برای رسیدن به چنین درآمدی باید هزار مگاوات برق را تولید و با هزینه سرسام‌آور بین صنایع توزیع کند. یعنی این مجموعه با مصرف صدمگاوات برق معادل تقریبا هزار مگاوات برای وزارت نیرودرآمدزایی دارد.
در ادامه این پاسخ آمده است: در حقیقت، قطعی گسترده برق و خاموشی‌ها، به دلیل فرسودگی اغلب نیروگاه‌ها و راندمان پایین آنهاست. بهترین راه برای توسعه شبکه برق و تعمیرات اساسی نیروگاه‌ها که نیازمند صرف هزینه‌های هنگفت است، فروش برق به واحدهای مجاز ماینینگ است که با تعرفه تقریبا ده برابر نرخ معمول برق صورت می‌پذیرد.
رنجبر افزوده است: در حال حاضر ایران ظرفیت تولید ۸۰ هزار مگاوات برق دارد که به نظر بنده فقط ۶۰ هزار مگاوات تولید می‌شود و البته مصرف صدمگاواتی ماینینگ رفسنجان رقم قابل توجهی در شبکه سراسری نیست.
او در ادامه مدعی شده است: برق واحد ماینینگ رفسنجان طی قراردادی با وزارت نیرو و با پیش‌بینی زمان‌های پرباری و کم‌باری از طرف وزارت متبوع و البته با نرخی تقریبا ده برابر قیمت برق صنایع تامین شده است.
چین بهترین گزینه سرمایه‌گذاری در شرایط تحریم
رنجبر نوشته است: چین در حال حاضربه دلیل تحریم‌ها، تنها کشوری است که می‌تواند در ایران سرمایه‌گذاری کند. هم ثروتمند است و هم صاحب تکنولوژی، ‌می‌توانیم با کمک هم و با هم دلی، موجبات سرمایه‌گذاری و احداث پروژه‌های بیشتری را فراهم کنیم.و همچنین می‌توانیم با کمک هم، ایشان را از ایران دور کنیم و کاملا در دنیا ایزوله و تنها شویم..در حال حاضر و با قیمت فعلی بیت‌کوین، در همه جای دنیا ماینینگ به صرفه است. نیازی به احداث پست برق هم ندارند. مورد حمایت دولت و مردم هستند، تحریم هم نیستند.
رئیس هیات‌مدیره شرکت گروه توسعه سرمایه‌گذاری ایران و چین مدعی شده است: شایعات اخیراز طرف متخلفان ماینینگ تولید شده است، یعنی کسانی که زیرزمینی ماینینگ انجام می‌دهند و علاقه‌ای به پرداخت تعرفه قانونی ندارند.
او نوشته است: ‌به زودی فاز دوم ماینینگ بیت‌کوین رفسنجان با مشارکت مردم و به صورت قانونی و شفاف آغاز می‌شود.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2813