printlogo


پیشنهاد کنایه آمیز رییس اتاق کرمان؛
ستاد جلوگیری از ایجاد موانع برای تولید، تشکیل شود
ستاد جلوگیری از ایجاد موانع برای تولید، تشکیل شود
کد خبر: 2827
با گذشت هر روز، شرایط برای بخش های اقتصادی دشوارتر می شود و سنگینی بار تحریم،رکود و کرونا بر شانه فعالان اقتصادی بیشتر می شود.در چنین شرایطی نه تنها مقررات و کارگروه هایی که با هدف تسهیل و رفع موانع تولید فعالیت می کنند نتوانسته اند اثرگذار باشند که ماشین تولید مقررات و بخشنامه های مزاحم تولید و کسب و کار با سرعت بیشتری در حال فعالیت است.اینکه پیچیدگی شرایط، رییس اتاق کرمان به عنوان نماینده بخش خصوصی استان را به این نتیجه رسانده که پیشنهاد راه اندازی ستادی برای جلوگیری از ایجاد موانع جدید بر سر راه فعالان اقتصادی بدهد به اندازه کافی تامل برانگیز است و دشواری فعالیت اقتصادی در شرایط کنونی را خاطرنشان می کند.
این گزارش می افزاید رئیس اتاق کرمان در نشست کمیسیون صنعت و معدن اتاق پیشنهاد داده:« به جای اینکه مانعی ایجاد و سپس برای رفع آنها ستاد رفع موانع ایجاد شود بهتر است ستادی برای جلوگیری از مانع برای تولید شکل گیرد».
سیدمهدی طبیب زاده افزود: بخش های مختلف اتاق از جمله مدیریت کسب و کار و شورای گفت و گو در راستای رفع مسائل فعالان بخش خصوصی در حوزه صنعت و معدن تلاش های بسیاری داشته اند اما مشکلات بسیار زیاد است و همچنان ادامه دارد. وی ادامه داد: اتاق در جایگاهی قرار گرفته که حرف حساب، منطقی و کارشناسی شده را از این نهاد می پذیرند و ما نیز با تشکیل کمیسیون ها، اندیشکده ها و بخش های مختلف در تلاش هستیم که حرف کارشناسی و مورد وثوق مجموعه های مختلف به ویژه سیستم قضایی مطرح شود.
طبیب زاده، با بیان اینکه 75 درصد دغدغه فعالان اقتصادی مربوط به سه حوزه بیمه، بانک و مالیات است، تصریح کرد: سال گذشته 25 هزار نفر در استان کرمان شغل خود را از دست داده‌اند که بیشتر آنها در صنایع کوچک و متوسط بوده‌اند و به همین دلیل حمایت جدی از این صنایع همواره مورد تاکید قرار دارد. رئیس اتاق کرمان اظهار کرد: تامین مالی به عنوان پاشنه آشیل اجرای پروژه های استان و اجرای نظام پیمانکاری فرعی با هدف ارتباط بین تولیدکنندگان قطعات و صنایع بزرگ نیز از جمله موارد مهم دیگر است که باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان، نیز در این نشست گفت: کمیسیون در نظر دارد از این پس به صورت کارشناسی و فعال تر نشست هایی را برگزار و برنامه هایی را اجرا کند. بابک اسماعیلی، با اشاره به اینکه به جای جزء‌نگری و انجام کارهای کوچک باید کلی نگر بود و انتفاع جمعی را ایجاد کرد که بسیار تاثیرگذار خواهد بود، افزود: واردات دستگاه ها و ماشین آلات معدنی و صنعتی کار کرده و بازسازی آنها در کشور می تواند ایده عام المنفعه‌ای باشد و واحدهای بسیاری از این مهم منفعت ببرنند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان،وی ادامه داد: متاسفانه آمارها در کشور ما بروز نیست و باید وب سایتی ایجاد تا اطلاعات مختلف توسط تولیدکنندگان در آنجا بارگذاری، تکمیل و به روز شود. اسماعیلی، خاطرنشان کرد: در شرایطی که با بحران های داخلی و شیوع بیماری کرونا روبرو هستیم، بهتر است برای انجام کار موثرتر، مرکز تصمیم گیری تنها در تهران نباشد و برخی دریافت مجوزها به استان ها تفویض اختیار شود زیرا هم درک درستی از موقعیت استان توسط مسئولان بومی وجود دارد و هم روند اخذ مجوز با سرعت بیشتری انجام می گیرد.
گفتنی است در این نشست علاوه بر رئیس کمیسیون، آقایان علی ابراهیمی، حسن نعمت، سینا مشکانی و دکتر موردینی به عنوان هیات رئیسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان انتخاب شدند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2827