printlogo


مدیرکل میراث فرهنگی استان، خبر داد
۱۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در گردشگری استان کرمان
۱۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در گردشگری استان کرمان
کد خبر: 2880
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: بالغ بر 1700 میلیارد تومان در استان کرمان در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری در حال انجام است...

فریدون فعالی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه گردشگری رفسنجان اظهار کرد: استان کرمان در حوزه گردشگری بی‌نظیر است و ظرفیت های بسیاری در حوزه گردشگری دارد و برای این استان شعار "کرمان سرزمین شگفتی‌های پنهان" را انتخاب کردیم.

وی با بیان اینکه استان کرمان با این همه پتانسیل و جاذبه ناشناخته مانده است، افزود: پژوهش، مطالعه و ظرفیت شناسی را در دستور کار خود در این استان قرار داده ایم، به نحوی که طرح جامع گردشگری و سند راهبردی گردشگری را پیگیری کردیم و بنا را بر این گذاشتیم که ظرفیت هر شهرستان را براساس داشته های خود برنامه ریزی کنیم.

فعالی با اشاره به اینکه با کمبود طرح و برنامه ریزی مواجه هستیم، تصریح کرد: رفسنجان ظرفیت گردشگری فوق‌العاده زیادی دارد که منطقه قرق منصورآباد یکی از این ظرفیت‌ها است و پتانسیلی که در حوزه شکار در این منطقه وجود دارد در کمتر جایی داریم، همچنین دره راگه بسیار با قابلیت است اما جز تبلیغات، برای آن ظرفیت‌سازی نکردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان اظهار کرد: برای دره راگه زیرساخت گردشگری وجود ندارد چون مطالعاتی روی آن انجام نشده است.

وی تصریح کرد: دره راگه باید به عنوان محور گردشگری در نظر گرفته شود و برای یک شخص نیست. مناطق گردشگری مانند حوزه‌های صنعتی ارزشمند هستند، باید در استان کرمان از ظرفیت معین‌های اقتصادی به نحو احسن استفاده کنیم و برای طرح موجود زیرساخت و بستر برای حضور سرمایه‌گذار فراهم شود.

فعالی با بیان اینکه استان کرمان ظرفیت‌های بالایی دارد اما هدف مؤثر گردشگری نیست، افزود: درصد پذیرش هتل ها کمتر از ۶۰ درصد مقرون به صرفه نیست.

وی اضافه کرد: بالغ بر 1700 میلیارد تومان در استان کرمان در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم دفتر رفسنجان شناسی نیز افتتاح شد.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2880