printlogo


رئیس اتاق کرمان در نشست بررسی قطع برق شهرک های صنعتی، مطرح کرد
بی تدبیری در سیستم تولید برق کشور
بی تدبیری در سیستم تولید برق کشور
کد خبر: 2884
رئیس اتاق کرمان گفت: سیستم تولید برق کشور یکی از بی تدبیرترین مدیریت های کشور را دارد زیرا همیشه در فصول گرم و سرد سال با مشکل روبروست. سیدمهدی طبیب زاده با بیان این مطلب در نشستی با موضوع بررسی قطع برق در شهرک های صنعتی، افزود: 10 تا 12 درصد تولید برق در کشور به بخش خصوصی اختصاص داده شده اما در حال حاضر چنان شرایط سختی برای نیروگاه های خصوصی ایجاد شده که سال آینده در تولید برق با مشکل روبرو خواهند شد. وی با بیان اینکه تولید و صادرات برق در انحصار کامل دولت قرار دارد، اظهار کرد: تامین برق یکی از شاخص های بانک جهانی برای اندازه گیری کسب و کار است و باید برای بهبود این فضا در این زمینه بیشتر تلاش شود...
طبیب زاده، خاطرنشان کرد: صنعتگر در شرایط فعلی با مشکلات زیادی از جمله تامین مواد اولیه، برگشت ارز، تغییر قیمت ها و مشکلات صادرات روبروست و انتظار این است همکاری لازم صورت گیرد که حداقل نگران قطعی برق نباشند. رئیس اتاق کرمان بیان کرد: 41 درصد مصرف برق استان مربوط به صنعت است که امیدواریم اولویت قطع برق را به 59 درصد باقی مانده اختصاص دهند.
معاون استاندار: 180مگاوات برق بیت کوین در استان کرمان قطع شده است
در ادامه این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان در رابطه با قطعی برق در استان گفت: پس از اطلاع از ایجاد مشکل برای شبکه برق، 180 مگاوات برق مربوط به بیت کوین (ارز دیجیتال) در استان قطع شده و به هیچ وجه اولویت قطع برق با واحدهای صنعتی و تولیدی و مصارف خانگی نبوده است. سیدمصطفی آیت اللهی موسوی، افزود: قطع برق این واحدها بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ شورای تامین، در مواقع اضطرار صورت می گیرد.
وی ادامه داد: در استان کرمان بیش از مصرف برق، تولید برق داریم اما شبکه پایدار کشور با مشکلاتی روبرو شده که باید همکاری های لازم برای جلوگیری از اختلال در این شبکه صورت گیرد. آیت اللهی موسوی، با اشاره به اینکه قطع برق مصارف خانگی در دی ماه تبعات بسیاری را به دنبال داشت، تصریح کرد: اگر چه می توان مصرف برق را ضمن هماهنگی با صنایع بزرگ مدیریت کرد اما شهرک های صنعتی به ما پیشنهاد دهند در صورت قطع برق در شرایط اضطرار در چه زمان این اتفاق بیفتد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان، اظهار کرد: به هیچ وجه نمی خواهیم برق واحدهای صنعتی و تولیدی استان قطع شود و واحدها متضرر شوند، به همین دلیل برنامه ریزی و هماهنگی در این زمینه ضروری است.
واحدهای تولیدی نباید در اولویت قطع برق قرار گیرند
عضو هیات رئیسه اتاق کرمان نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه قطعی های برق برنامه‌ریزی شده نیستند، گفت: عدم اطلاع قبلی قطع برق به واحدها، خسارت های میلیاردی برای برخی بنگاه‌ها به ویژه تولید پلی اتیلن و کاغذ و مقوا در پی دارد که باید این موضوع مدیریت شود. عباس جبالبارزی، تصریح کرد: واحدهای صنعتی در شرایط فعلی اقتصاد کشور فقط 25 درصد از دیماند خریداری کرده را مصرف می کنند پس نباید در اولویت قطع برق قرار بگیرند. وی افزود: خسارت های وارد شده به صنایع به دلیل قطعی برق باید برآورد و برای جبران آنها چاره اندیشی شود.
گفتنی است در این نشست، هم اندیشی بین واحدهای تولیدی و مدیران برق استان صورت گرفت و مقرر شد واحدها ساعت مدنظر خود را برای قطع برق در شرایط اضطرار اعلام کنند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2884