printlogo


شهردار کرمان خبر داد:
رشد 400 درصدی بودجۀ شهرداری در سه‌سال گذشته
رشد 400 درصدی بودجۀ شهرداری در سه‌سال گذشته
کد خبر: 2900
شهردار کرمان در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان،گزارشی از اقدامات شهرداری ارائه کرد و از رشد 400 درصدی بودجۀ شهرداری در سه‌سال گذشته خبر داد...
عالم‌زاده با بیان اینکه خوشبختانه پروژه‌های شهری با سرعت خوبی در حال اجراست، از تحقق 90 درصدی بودجۀ سال‌جاری شهرداری تا پایان سال خبر داد و افزود: بودجۀ شهرداری در مدت سه‌سال 400 درصد رشد داشته که افتخار بزرگی برای شهرداری کرمان و نتیجۀ همکاری و تلاش همۀ کارکنان و مدیران شهرداری و شورای اسلامی شهر است.
وی از ارائه گزارش کاملی درخصوص اینکه چه مقدار از بودجۀ شهرداری از شهروندان جذب شده و از کدام گروه‌ها گرفته شده، در آیندۀ نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد:  کمترین بار عوارض و هزینه‌ها بر دوش اقشار آسیب‌پذیر بوده و بیشترین سهم مربوط به اشخاصی بوده که منفعت بیشتری از حوزۀ شهر داشته‌اند و به نسبت سهم‌شان در ادارۀ امور شهر مشارکت کرده‌اند.
شهردار کرمان همچنین از تکمیل پروژۀ تقاطع غیرهم‌سطح «سربازان گمنام امام زمان» (عج)، آماده‌سازی و جدول‌گذاری اطراف آن و بهره‌برداری از این پروژه تا قبل از پایان سال‌جاری خبر داد.
عالم‌زاده درخصوص موضوع قدرالسهم شهرداری در تفکیک اراضی، با تأکید بر اینکه همۀ کارها باید کارشناسی‌شده باشد، بیان کرد: در این زمینه باید شورا یا شهرداری، استعلامی از عملکرد سایر شهرداری‌های کشور بگیرند و جلسه‌ای نیز با بازرسی کل استان در این مورد ترتیب می‌دهیم که مفصل بررسی شود.
وی خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای اقدام شود که مالکان تمایل داشته باشند ملک‌شان را در چارچوب قانونی تفکیک کنند؛ چراکه برخی مقررات ممکن است موجب شود مالکان به سمت تفکیک دستی و غیرقانونی گرایش پیدا کنند که مشکلات حقوقی متعددی ایجاد کرده و شورا و شهرداری را دچار مشکل می‌کند
وی با اشاره به اینکه پویش «افتتاح» شهرداری کرمان با بهره‌برداری از 500 هزار مترمربع آسفالت در قالب فاز نخست «پویش آسفالت»، به هفتۀ سی‌ویکم رسید، خاطرنشان کرد: این پروژه به‌صورت مشترک توسط پیمانکار و سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری و عمدۀ آن در منطقه چهار شهری اجرا شده است.
شهردار کرمان با بیان اینکه سردی هوا، روند آسفالت معابر را کُند کرده بود و با گرم‌تر شدن هوا، آسفالت معابر سرعت می‌گیرد، افزود: طبق هدف‌گذاریِ «پویش آسفالت»، در مدت یک‌سال، یک میلیون و 830 هزار مترمربع از معابر شهر کرمان آسفالت خواهد شد.
عالم‌زاده درخصوص ساماندهی سگ‌های بدون‌صاحب خاطرنشان کرد: از زمانی که شهرداری متولی ساماندهی سگ‌های بدون‌صاحب شده، کارها به‌خوبی پیش می‌رود.
وی افزود: با حمایت حامیان حیوانات، سایت دوم رهاسازی در حال آماده‌سازی است و عقیم‌سازی هم شروع شده و ادامه دارد؛ درمجموع، نارضایتی حامیان مرتفع شده است.
ضرورت همراهی مردم در بهره‌برداری از آرامستان جدید
شهردار کرمان با اشاره به تکمیل آسفالت آرامستان جدید و تخلیه و جانمایی قبور پیش‌ساخته، بیان کرد: برای اجرای گلبرگ دوم، پیمانکار انتخاب شده و کار خود را شروع کرده؛ ضمن اینکه گلبرگ اول آرامستان جدید، ظرف یک‌ماه آینده به‌طور رسمی افتتاح می‌شود.
عالم‌زاده با اشاره به آغاز دفن در آرامستان جدید قبل از پایان سال‌جاری، یادآور شد: این مهم مستلزم همراهی مردم و عدم خاک‌سپاری در قبرستان قدیم است.
وی درخصوص پروژۀ پیاده‌راه‌سازی میدان «توحید» (ارگ) با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور فتح‌الله مؤیدی، عضو شورا و نمایندگان کسبه و اصناف میدان توحید، یادآور شد: در این جلسه، کسبۀ میدان «توحید»، دغدغه‌هایشان را مطرح کردند و توضیحات کافی به آن‌ها داده شد تا نگرانی‌هایشان برطرف شود.
شهردار کرمان ادامه داد: از همۀ اصناف که در شرایط کرونا دچار خسارت شده‌اند، حمایت‌های لازم را داشته‌ایم؛ ضمن اینکه قرار است پیاده‌راه‌سازی میدان «توحید» هم به‌گونه‌ای اجرا شود که مانع فعالیت آن‌ها نباشد.
عالم‌زاده اعلام کرد: پیاده‌راه‌سازی میدان «توحید» در هفتۀ جاری با حضور استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، به‌طور رسمی آغاز خواهد شد.
رونمایی از 20 دستگاه اتوبوس خریداری‌شده
وی با اشاره به تحویل 14 دستگاه اتوبوس از مجموع 20 اتوبوس خریداری‌شده، بیان کرد: شش دستگاه اتوبوس دیگر هم تا هفتۀ آینده می‌رسد و اوایل اسفندماه، از 20 اتوبوس خریداری‌شده، رونمایی خواهد شد.
شهردار کرمان با بیان اینکه سایر پروژه‌های عمرانی ازجمله بوستان‌ها و خانه‌های فرهنگ مشارکتی نیز هم‌چنان در قالب پویش «افتتاح» شهرداری به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: در هفتۀ جاری و به‌مناسبت روز «زن» خانۀ فرهنگ ویژۀ بانوان در خیابان «جهاد» به بهره‌برداری خواهد رسید.
عالم‌زاده با اشاره به اینکه پروژۀ تفکیک زبالۀ شهرداری کرمان در حال اجراست و به‌زودی در پویش «افتتاح»، رونمایی می‌شود، افزود: نرم‌افزار شهرسازی شهرداری نیز که از ابتدای این دورۀ شورا پیگیر خرید و استقرار آن بودیم، در حال حاضر، در مناطق شهرداری استفاده می‌شود، اما بعد از تجمیع فرایندها و رفع اشکالات، در هفته‌های پایانی سال‌جاری به‌طور رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: درخصوص تقاطع غیرهم‌سطح «شرف‌آباد»، جمع‌بندی نهایی صورت گرفته و پس از اخذ مجوز شورا، قرارداد این پروژه منعقد می‌شود.
شهردار کرمان ضمن تشکر از همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در زمینۀ ساماندهی آب‌های سطحی کانال معبر «شهدای«خانوک»، بیان کرد: با همکاری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مشارکت شرکت فولاد «بوتیا» که مجری پروژه‌های فاضلاب شهری است، یکی از دغدغه‌های شهرداری و شورا در زمینۀ ساماندهی آب‌های سطحی کانال معبر «شهدای خانوک» برطرف شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2900