printlogo


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، خبر داد
ذخایر قطعی 5.8 میلیارد تنی کشف شده معادن در استان کرمان
ذخایر قطعی 5.8 میلیارد تنی کشف شده معادن در استان کرمان
کد خبر: 2917
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان میزان ذخایر قطعی اکتشاف شده معادن استان را 5.8 میلیارد تن اعلام کرد.مهدی حسینی‌نژاد افزود:سازمان صمت استان در برنامه توسعه‌ای خود 48 درصد رشد پیش‌بینی کرده و اکنون رشد 47 درصد است و تقریبا یک درصد از برنامه عقب هستیم.

رییس سازمان صمت استان کرمان تکمیل زنجیره‌های ارزش افزوده را یکی از اقدامات سازمان صمت دانست و بیان کرد: در دو سال آینده استان کرمان به غیر از آنکه استان معدنی است به عنوان استان صنعتی نیز شناخته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه صادرات استان با وجود همه شرایط سخت اقتصادی بیش از 20 درصد رشد داشته، تصریح کرد: میزان برق مصرفی صنعت استان رشد بیش از 20 درصد دارد و احداث نیروگاه‌های برق در کنار واحدهای صنعتی یکی از اقدامات خوب در چند سال احیر در استان است.

حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه شهرستان سیرجان از لحاظ سرمایه‌گذاری از استان پیشی گرفته است، بیان کرد: رتبه تورم ماهیانه استان نهم است و باید در این جنگ اقتصادی با همکاری یکدیگر شرایط را مدیریت کنیم.

وی بیان کرد: امسال 22 درصد از تسهیلات اختصاص یافته را جذب کردیم و مابقی اعتبارات را نتوانستیم جذب کنیم این در حالی است که متوسط کشوری در این زمینه 76 درصد است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان میزان ذخایر  قطعی اکتشاف شده معادن استان را 5.8 میلیارد تن اعلام کرد و افزود: برای صدور مجوزها به دلیل مواد اولیه و معدنی باید محتاط تر پیش رفت.

وی بیان کرد: موتور متحرک استان اصفهان، کارخانه ذوب آهن اصفهان است به‌طوری که در اصفهان هر قطعه و خدماتی که بخواهید وجود دارد و این اتفاق می‌توانست در استان کرمان رخ دهد و ما 28 صنعت را در استان دنبال کردیم که در دو یا سه سال آینده در استان کرمان نیز این اتفاق خواهد افتاد.

حسینی‌نژاد با اشاره به ظرفیت شورای معادن استان اظهار کرد: در سال گذشته 340 میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های استان از طریق این شورا به استان آوردیم.

وی در ادامه سخنانش به قیمت کالاها در استان عنوان کرد: 30 درصد میزان نیاز گوشت مرغ استان از استان‌های همجوار تامین می‌شود لذا قیمت گوشت مرغ استان وابسته به استان‌های همجوار است. ما قیمت گوشت مرغ را 20 هزار و 400 تومان اعلام کردیم بنابراین استان‌های همجوار گوشت خود را به استان‌های دیگر صادر کردند و ما با کمبود گوشت مرغ مواجه شدیم.

 رییس سازمان صمت استان کرمان عنوان کرد: 28 مگا پروژه در قالب کارحانه گندله‌سازی، تولید شمش، آهن اسفنجی و ... در استان تعریف شده است و پیش بینی می‌کنیم در افق 1400 میزان مصرف آب صنعت استان به 240 میلیون مترمکعب ‌برسد..

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2917