printlogo


با حضور وزیر راه و شهرسازی؛
طرح‌های توسعه فرودگاه کرمان افتتاح شد
طرح‌های توسعه فرودگاه کرمان افتتاح شد
کد خبر: 2934
پروژه‌های توسعه فرودگاه‌ کرمان به ارزش کلی سه هزار و ۳۲۸ میلیارد ریال با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار کرمان و سایر مسئولان در فرودگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان افتتاح شد.

طرح‌های اجرا شده از سال ۹۶ احداث باند دوم فرودگاه در کنار باند نخست بطول سه هزار و ۸۴۰ متر و عرض ۶۰ متر، احداث پست روشنایی باند، نصب و راه اندازی سامانه کمک بصری روشنایی عوامل پروازی و توسعه ترمینال پروازهای داخلی از ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع به هفت هزار و ۸۲۴ مترمربع آماده افتتاح شد.

همچنین توسعه و نوسازی محوطه ترمینال داخلی، نصب و راه اندازی سامانه کمک ناوبری، بکارگیری چندین دستگاه خودرو نجات و آتش نشانی فرودگاهی و هدایت زمینی هواپیما، نوسازی و ارتقای دیزل ژنراتور های برق اضطراری با ظرفیت ۲ مگاوات، راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری و فیبرنوری و احداث دیوار حفاظتی فرودگاه کرمان از دیگر طرحای افتتاحی است.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی روز دوشنبه در این آیین گفت: ظرفیت اعزام و پذیرش ۲ نیم میلیون مسافر با این افتتاح در کرمان ایجاد شد درحالی که اکنون سالانه یک میلیون مسافر از خدمات آن استفاده می کنند.

سیاوش امیرمکری افزود: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور در دهه مبارک فجر هشت هزار میلیارد ریال افتتاح داشته که سهم استان کرمان بیش از سه هزار میلیارد ریال بوده است.

وی بیان داشت: طرح باند اصلی فرودگاه سه هزار و ۸۴۰ متر توانایی پذیرش هواپیماهای جدید را دارد و باند قدیم به عنوان باند اضطراری همچنان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی افزود: با این افتتاح همچنین ایمنی را در فرودگاه کرمان خواهیم داشت و سالن بیش از ۱۰۰ درصد اعزام پذیرش را افزایش داده همچنین ۵۴۰ خودرو در این فضا ظرفیت دارد و از دیگر موارد نصب دستگاه ها و سیستم روشنایی باند را داشتیم.

وی عنوان کرد: فرودگاه کرمان با این افتتاح می تواند معین منطقه جنوب شرق کشور برای پروازهای بین المللی و داخلی باشد و نقش آفرینی بیشتری کند.

امیرمکری با بیان اینکه چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طی ۲ سال گذشته در استان کرمان هزینه کردیم ، گفت: دیوار حفاظتی به عنوان مشکل برخی فرودگاه ها به سرعت تکمیل می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح امروز توسعه فرودگاه کرمان با توجه به حجم جزو پروژه هایی است که از نظر زمان رکورد زدند و این ترمینال با وقفه کشور یک سال و ۲ ماه طول کشید لذا از تلاش‌های همه همکاران قدردانی می‌شود.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2934