printlogo


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد
بندر خشک برای مبادلات اقتصادی در کرمان ایجاد شود
بندر خشک برای مبادلات اقتصادی در کرمان ایجاد شود
کد خبر: 2936
رییس کمیسیون اقتصادی استان کرمان در مراسم افتتاح پروژه های توسعه فرودگاه کرمان با حضور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مرکز استان کرمان، شاهراه مبادلاتی است، گفت: درخواست ایجاد مرکز لجستیک و تشکیل بندر خشک در شهر کرمان را داریم و از ظرفیت های بسیار مهم است.
وی افزود: توسعه صنعتی، کشاورزی و بخش های خدماتی محور فعالیت است و با دستور در زمینه ایجاد بندر خشک شاهد اتفاقات مثبتی خواهیم بود و استان کرمان به عنوان پیشانی اقتصادی کشور که اکنون نیز هست، می تواند در بخش های مختلف زیرساختی گام های مثبتی بردارد.

محمدرضا پورابراهیمی در مراسم افتتاح پروژه های توسعه فرودگاه کرمان با حضور وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: از سال ۹۲ پیگیر وضعیت فرودگاه های استان کرمان هستیم و کرمان هاب حمل و نقل هوایی جنوبشرق کشور است.

وی افزود: مجموعه ای که امروز بهره برداری می شود با تاخیر چند ساله و بعضا کارشکنی هایی در شرکت فرودگاه های کشور اتفاق افتاد و لذا از رویکرد تسریع زمان در دوره آقای اسلامی (وزیر راه و شهرسازی) و همکاران در کرمان قدردانی می کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: به واسطه حضور مرقد سردار حاج قاسم سلیمانی، قطعا ظرفیت حمل و نقل هوایی در استان کرمان بعد از کرونا، بیشتر خواهد شد و درخواست داریم توسعه ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه کرمان نیز در دستور کار قرار بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: اقدام خوبی در طرح اقدام ملی مسکن انجام و موجب تحرک در کشور شده و مجلس شورای اسلامی کمک به تامین مالی بخش مسکن را در دستور کار قرار داده است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه امروز قرار است احداث ۳۵۰۰ واحد مسکن اقدام ملی در کرمان آغاز شود که بخشی از نیاز را پوشش می دهد، بیان کرد: در مرکز استان کرمان سالیانه حدود ۸۰۰۰ واحد مسکونی نیاز داریم تا جوانان بتوانند از آن استفاده کنند و در سال های گذشته بعد از توقف مسکن مهر، تقاضای انباشته در مرکز استان ایجاد کرده و ما پاسخگو نیستیم و درخواست داریم به صورت ویژه نسبت به این موضوع اقدامات ویژه ای صورت بگیرد و کار در بخش مسکن، نیازمند تحرک بیشتر است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به محدودیت های منابع آب در استان کرمان گفت: هفته گذشته در کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر صمت جلسه داشتیم و مقرر شده پروژه خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به استان های خراسان جنوبی و رضوی به زودی آغاز شود و تخصیص هایی برای آب شرب در کرمان و دیگر شهرهای استان فراهم می شود و محدودیت این بخش رفع می شود.

وی افزود: برآورد می شود اجرای این پروژه چهار سال طول بکشد و این خط از شهرهای شمالی استان کرمان عبور می کند.

پورابراهیمی در ادامه اظهار کرد: باید در بافت فرسوده شهر کرمان اقدامات ویژه ای انجام شود که متاسفانه آنچه مورد انتظار بوده، صورت نگرفته و درخواست داریم برای اصلاح حاشیه شهر کرمان و جایگزینی در بافت فرسوده کار شود.

وی با اشاره به ظرفیت های ماده ۵۶ قانون بودجه تصریح کرد: تکمیل محور کرمان – راور – دیهوک با استفاده از این ظرفیت قانونی فراهم شده و در صورت تخصیص اعتبار، ۳۰ کیلومتر از این محور را در آغاز سال ۱۴۰۰ می توانیم زیر بار ترافیک ببریم و امروز ۲۰۰ میلیارد تومان تفاهمنامه آماده امضاء برای استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ وجود دارد و درخواست داریم این تفاهمنامه با حضور وزیر راه و شهرسازی امضا شود.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2936