printlogo


استاندار کرمان عنوان کرد:
لزوم برقراری پروازهای خارجی فرودگاه جیرفت
لزوم برقراری پروازهای خارجی فرودگاه جیرفت
کد خبر: 2937
استاندار کرمان در آیین افتتاح طرح‌های فرودگاه کرمان با اشاره به افزایش ظرفیت اسمی ترمینال داخلی فرودگاه کرمان به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر گفت: سالن قبلی این فرودگاه ظرفیت ۴۰۰ هزار نفر مسافر در سال را داشت در حالی که عملکرد معمولی استان ۹۰۰ هزار نفر است...
زینی‌وند برقراری مجوز پروازهای بین‌المللی فرودگاه جیرفت را جهت تسریع در حمل و نقل محصولات کشاورزی جنوب استان را از وزیر راه و شهرسازی خواستار شد و گفت: این فرودگاه دیوار حفاظتی ندارد و باید برای آن تدبیر ویژه ای شود.
استاندار کرمان در آیین بهره برداری از طرحهای توسعه فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی در استان کرمان در حضور وزیر راه و شهرسازی گفت: کرمان از استان‌های مهم در حوزه راه و شهرسازی است و بسیاری از شریان‌های اصلی کشور از این استان می‌گذرد، بزرگراه‌هایی  از جمله محور "بافت – کرمان" و "کرمان – راور – دیهو"ک در استان تعریف شده که روند انجام کار آنها کُند است.
تکمیل راه‌های شریانی چون "سیرجان _ بندرعباس"، "محمدآباد _ جاسک"، "هرات _ شهربابک"، "بم _ جیرفت _ بندرعباس" ، بافت، ارزوئیه، هرمزگان و "زرند _کوهبنان" از خواسته‌های استاندار کرمان در حوزه راه استان از وزیر راه و شهرسازی بود.
زیتی‌وند آغاز عملیات اجرایی خط ریلی "بم _ جیرفت"، احداث خط ریلی "رفسنجان _کرمان" و بهسازی خط ریلی فعلی زرند و بافق را خواستار شد و تصریح کرد: محدودیت‌های مالی کشور را می‌دانیم، بنابراین باید از ظرفیت‌های قانونی دیگر استفاده کرد و ما آمادگی کامل داریم که با همکاری نمایندگان مجلس از ظرفیت ماده ۵۶ برای پروژه‌های زیر ساخت استان استفاده کنیم.
گفتنی است امروز بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های توسعه‌ فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار کرمان به بهره‌برداری رسید.
این پروژه‌ها شامل باند دوم فرودگاه، توسعه و بهسازی ترمینال داخلی، احداث محوطه زمینی، پست برق، روشنایی سطوح پروازی، سامانه کمک ناوبری، سامانه کمک بصری روشنایی عوامل پروازی، دیزل ژنراتورهای برق اضطراری، خودروهای نجات و آتش‌نشانی فرودگاهی و هدایت زمینی هواپیما است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2937