printlogo


۲۰ اسفند انجام می شود؛
برگزاری انتخابات شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی
برگزاری انتخابات شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی
کد خبر: 2940
انتخابات شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی مقارن با مبعث حضرت رسول (ص) در ۲۰ اسفند ۹۹ برگزار خواهد شد.معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر اقتصاد، در نشست خبری با موضوع برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی، گفت: شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی در رتبه بندی شرکت های کشور، شرکت های بزرگ و مهمی محسوب می شوند و ارزش سهام هر یک از این شرکت ها در بعضی استان های کوچک تا ۹ هزار میلیارد تومان می رسد...

علی عسکری،افزود: در برخی استان های بزرگ هم ارزش سهام هر یک از این شرکت ها قریب به ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

 به گفته معاون وزیر اقتصاد، در سه استان‌ کرمان، فارس و یزد، ۶۵ تا ۷۳ درصد از سهامداران غیرمستقیم سهام عدالت در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند. در ۱۰ استان دیگر، این میزان ۶۰ تا ۷٣ درصد و در ۱۲ استان، ۵۰ تا ۶۰ درصد بوده است. در عین حال، در هشت استان میزان ثبت نام از ٣٢ تا زیر ۵٠ درصد بوده است. همچنین تاکنون هزار و ۸۰۰ نفر برای مدیریت شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، کاندید شده‌اند.

سهام عدالت؛ گسترده ترین طرح بازار سرمایه

در ادامه این نشست، حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و سخنگوی سهام عدالت عنوان کرد: بحث آزادسازی سهام عدالت در یکی از پرنوسان ترین سال های بازار سرمایه رخ داد و تاکنون طرحی در بازار سرمایه کشور به این ابعاد و گستردگی وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۵ استان مرحله اول مجامع عادی به طور فوق العاده را برگزار کرده اند، افزود: در فرآیند آزادسازی سهام عدالت، دارایی‌ها از کنترل و مالکیت دولت خارج و به سازمان بورس منتقل شد.

فهیمی تصریح کرد با اشاره به اینکه توصیه همیشگی ما به سهامداران، عدم فروش سهام عدالت است، عنوان کرد: در مرحله اول آزادسازی سهام عدالت، حدود ۱۹ میلیون نفر قادر به مشاهده دارایی خود در سامانه سهام عدالت و تصمیم‌گیری در خصوص آن بوده‌اند.
 
فهیمی همچنین تاکید کرد: پس از ثبت‌نام در سامانه سجام و ایجاد ارتباط با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، ما قادر به انجام بسیاری از خدمات برای سهامداران به صورت الکترونیکی هستیم و به هیچ وجه نیازی به مراجعه حضوری سهامداران نیست.

وی با بیان اینکه با دریافت کارت اعتباری سهام عدالت، امکان خرید وجود دارد و اگر مبلغ استفاده‌ شده تا ۲۹ روز بازگردانده شود، سود به آن تعلق نخواهد گرفت، تصریح کرد: در صورت عدم بازگشت پول پس از گذشت ۲۹ روز، به وام سه ساله تبدیل خواهد شد که شرایط و سود خود را دارد.

قنبری: تاکنون سه مرحله سود سهام عدالت واریز شده است

در این نشست همچنین حسنعلی قنبری، معاون وزیر و رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: متولی سهام عدالت، وزارت اقتصاد است و سازمان خصوصی سازی به عنوان یکی از بازوهای اجرایی، بخش هایی از وظایف اجرایی را عهده دار است.
وی افزود : تاکنون طی سه مرحله، سود سهام توسط سازمان خصوصی سازی واریز شده است. در این مدت ۱۲۷ هزار میلیارد ریال به حساب بیش از ۴۱ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت واریز شده است.

۱۳ شرکت سرمایه گذاری استانی، هلدینگ می شوند

در ادامه نشست، محمدرضا معتمد، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اظهار داشت: صندوق بازارگردانی برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ایجاد خواهد شد.
وی افزود: شرکت های سرمایه گذاری استانی بر اساس رای هیات مدیره که در ۲۰ یا  ۲۱ اسفند سال جاری انتخاب خواهند شد به شناسایی توانمندی های خود در اجرای پروژه ها در سطح کشور یا استان خواهند پرداخت و از منافع آن بهره مند می شوند.

وی افزود: در حال حاضر از ۴۹ شرکت استانی سهام عدالت ۳۶ شرکت در بورس و فرابورس پذیرش شده اند و قرار است ۱۳ شرکت باقیمانده در قالب هلدینگی به تمام ۴۹ میلیون نفر سهامدار سهام عدالت تخصیص داده شود.
معتمد ادامه داد: لازم است تمام مشمولین در تمام سامانه های لازم از جمله سجام ثبت نام کنند تا کلیه منافع لازم به آنها اختصاص یابد. در این صورت آنها می توانند از منافع نقدی و افزایش سرمایه در اسرع وقت بهره مند شده و از هر تغییری در ارزش شرکت های سرمایه گذاری استانی باخبر شوند.

وی در پایان به ایجاد صندوق بازارگردانی برای شرکت های استانی اشاره کرد و گفت: موضوع آن توسط شورای عالی بورس تصویب شده و هدف آن حمایت از شرکت های استانی است.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2940