printlogo


امضاء تفاهم نامه سه جانبه ایمیدرو،وزارت صمت و بانک صنعت و معدن/
استفاده از ظرفیت شرکت های بزرگ برای تامین مالی پروژه‌ها
استفاده از ظرفیت شرکت های بزرگ برای تامین مالی پروژه‌ها
کد خبر: 2948
تفاهمنامه سه جانبه میان ایمیدرو، معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت و بانک صنعت و معدن با حضور رزم حسینی به امضا رسید. این تفاهمنامه با هدف توسعه سرمایه گذاری و تامین مالی واحدهای صنعتی و معدنی به امضا رسیده است...
این تفاهم نامه در راستای استفاده از ظرفیت های مالی شرکت‌های مرتبط با وزارتخانه برای تامین مالی واحدها و پروژه های اولویت دار بخش صنعت و معدن بوده است و در حاشیه چهارمین جلسه شورای هماهنگی امور صنایع و فناوری‌های پیشرفته وزارت صمت به امضا رسید.
هدف از انعقاد این تفاهم نامه کمک به رونق سرمایه گذاری و تامین مالی واحدها و پروژه های بخش صنعت و معدن و حمایت از اشتغال این حوزه بوده است.
بر اساس این تفاهم نامه طرفین توافق کردند تا میزان سپرده گذاری شرکت های تابعه و وابسته ایمیدرو طی سه مرحله تا سقف ۳۰ هزار میلیارد ریال و با نرخ بانکی قابل مذاکره ( بر مبنای نرخ مصوب شورای پول و اعتبار) در نزد بانک صنعت و معدن افزایش یابد.
برنامه ارایه تسهیلات در مرحله نخست
همچنین بانک صنعت و معدن در مرحله نخست حداقل به نسبت ۴ برابر این سپرده گذاری و حداقل تا ۴۰ هزار میلیارد ریال اقدام به ارائه تسهیلات و اعتبار به منظور تامین سرمایه در گردش، سرمایه گذاری و تامین مالی طرح های توسعه ای واحدهای معدنی و صنعتی کند.
در صورت تحقق این هدف، ایمیدر و همکاری لازم را برای افزایش میزان سپرده گذاری شرکت های تابعه و وابسته در مرحله دوم و سوم (هر کدام ۱۰ هزار میلیارد ریال) پیگیری و انجام خواهد داد تا در نهایت، میزان تسهیلات و اعتبار بانک در اختیار به منظور سرمایه گذاری و تامین مالی طرحها و حمایت از تولید به ۱۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.
شناسایی اولویت ها
شناسایی، اولویت بندی و اعلام فهرست پروژه های مرتبط با زنجیره معدنی و صنایع معدنی از طریق کمیته ای مشترک بین ایمیدرو و معاونت طرح و برنامه وزارت صمت صورت می گیرد و حداقل ۵۰ درصد منابع مالی فوق به این حوزه تخصیص می یابد. همچنین در بخش صنعت، اولویت بندی طرح ها با معاونت طرح و برنامه وزارت صمت خواهد بود.
فرایند ثبت نام
فرآیند ثبت درخواست متقاضیان تسهیلات از این منابع، ارجاع به بانک صنعت و معدن و بررسی، تایید و پرداخت تسهیلات، در سامانه هماهنگ وزارت صمت پیاده سازی و عملیاتی خواهد شد. از سوی دیگر با هدف تقویت گردش مالی بانک صنعت و معدن، مقرر شد شرکت ها، بخشی از منابع گردش حساب فروش مربوط به بورس کالا را نیز از طریق درگاه بانک صنعت و معدن انجام دهند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2948