printlogo


مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان مطرح کرد
سفرهای نوروزی با عنوان «سفرهای مسئولانه» انجام خواهد شد
سفرهای نوروزی با عنوان «سفرهای مسئولانه» انجام خواهد شد
کد خبر: 2970
مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به سفرهای نوروزی که با عنوان سفرهای مسئولانه انجام خواهد شد، افزود: برای نوروز 1400 ستاد اسکان از سوی هیچ یک از دستگاه‌های دولتی به ویژه آموزش و پرورش برپا نخواهد شد.

فریدون فعالی در جلسه کارگروه میراث‌فرهنگی و گردشگری استان کرمان افزود: سیاست‌های مذکور براساس ستاد ملی کرونا اتخاذ شده و در صورتی‌ که شرایط درمورد شیوع ویروس کرونا به حالت خاص درآید، امکان تغییر سیاست‌های مذکور وجود خواهد داشت.
وی اظهار کرد: یکی از دغدغه های سه دهه اخیر میراث فرهنگی، تعیین عرصه و حریم قلعه‌های تاریخی دختر و اردشیر است که خوشبختانه با سفر مدیر دفتر ثبت آثار وزارت میراث‌فرهنگی به کرمان و بازدید او از محدوده بناهای تاریخی مذکور به رفع این چالش جامعه عمل می‌پوشانیم.

وی افزود: قلعه‌های مذکور در محدوده شهری هستند و ساخت و سازهای زیادی در عرصه و حریم این قلعه ها انجام گرفته که صاحبان ملک‌های موجود در این محدوده را دچار مشکل کرده است.

فعالی بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین دلایل بازنگری، تعیین دقیق‌تر عرصه و حریم این قلعه ها و همچنین تعیین ضوابط بر اساس گمانه‌زنی و شرایط موجود محدوده بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های وزارت میراث‌فرهنگی احیاء بافت‌های تاریخی است که خوشبختانه در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد، افزود: برای حفظ بافت تاریخی کرمان باید دستگاه‌های مرتبط همچون شهرداری، نیروی انتظامی، پلیس راهنمایی و رانندگی و... با یکدیگر همکاری لازم را داشته باشند تا علاوه بر حفظ هویت تاریخی این استان به اشتغالزایی و کسب درآمد از طریق جذب گردشگران دست یابیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان اظهار کرد: خوشبختانه به زودی با انجام سفرهای هدایت شده خانه‌های تاریخی که تبدیل به بوتیک هتل شده، در لیست مراکز اقامتی گنجانده می‌شود تا از بار ترافیکی سطح شهر کاسته شود.

وی با اشاره به سفرهای نوروزی که با عنوان سفرهای مسئولانه انجام خواهد شد، افزود: برای نوروز 1400 ستاد اسکان از سوی هیچ یک از دستگاه‌های دولتی به ویژه آموزش و پرورش برپا نخواهد شد و هیچ گونه کمپ و چادر مسافرتی در پارک‌ها و مراکز تفریحی ایجاد نمی‌شود.

فعالی با بیان اینکه سفرهای نوروزی حتی‌الامکان به صورت تور برگزار خواهد شد و محل اقامت این تورها باید از سوی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز اعلام شود، افزود: برای راست‌آزمایی فعالیت‌های تورگردانان همکاری نیروی انتظامی را در این زمینه خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: سیاست‌های مذکور براساس ستاد ملی کرونا اتخاذ شده و در صورتی‌ که شرایط درمورد شیوع ویروس کرونا به حالت خاص درآید، امکان تغییر سیاست‌های مذکور وجود خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان با اشاره به اینکه برای حضور گردشگران مذهبی به منظور زیارت مزار شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری سپاه پاسداران برنامه‌ریزی های لازم انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: سفر دلدادگان شهید حاج قاسم سلیمانی باید به شکلی صورت گیرد که بتوانیم آن را مدیریت کنیم تا سفری امن برای دوستداران این شهید فراهم شود.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2970