printlogo


۵۰۰ شرکت برتر کشور بر اساس بیلان فروش ۹۸ معرفی شدند؛
خودنمایی «کرمانی ها» در فهرست شرکت های برتر ایران
خودنمایی «کرمانی ها» در فهرست شرکت های برتر ایران
کد خبر: 2972
اقتصاد کرمان: ۵۰۰ شرکت برتر ایران معرفی شدند. در این فهرست، نام بسیاری از هلدینگ‌های مشهور دیده می‌شود؛ اما گزارش‌‌««اقتصاد کرمان» از درخشش شرکت های کرمانی در این فهرست و راه یابی شمار تازه ای از بنگاه های اقتصادی و صنعتی استان کرمان به فهرست شرکت های بزرگ یا همان غول های اقتصاد ایران، حکایت دارد...
به گزارش «اقتصاد کرمان» در جمع یکصد شرکت برتر کشور،«ملی مس» در رده پانزدهم، هلدینگ «گل‏گهر» در رده بیست و دوم، هلدینگ «میدکو» در رده چهل و سوم، شرکت «توسعه‏آهن و فولاد گل‏گهر» در رده پنجاه ودوم و شرکت «فولاد سیرجان ایرانیان» در رده هشتاد و دوم جای گرفتند.
همچنین در جمع ده شرکت پیشرو ایران در  رتبه بندی سال 99  شرکت «ملی مس» در جایگاه نهم قرار گرفت.
این گزارش می افزاید:در میان یکصد شرکت برتر ایران،شرکت «فولاد سیرجان ایرانیان» موفق شد خود را با 20 پله صعود از رده 102 بر اساس رتبه فروش سال 97 به رده 82 بر اساس رتبه فروش سال 98 برساند و در فهرست شرکت های دارای بیشترین صعود جای بگیرد. فولاد سیرجان ایرانیان همچنین از جمله شرکت هایی است که به عنوان تازه وارد در سال جاری به فهرست یکصد شرکت برتر ایران راه یافته است.در این جمع ملی مس هم در جمع شرکت های دارای بیشترین صعود قرار دارد که با 5 پله صعود از رده 24 به 15 صعود کرده است.
به گزارش «اقتصاد کرمان»در جمع یکصد شرکت برتر ایران، ملی مس در جایگاه سوم و گل‏گهر در جایگاه نهم بالاترین میزان ارزش افزوده قرار دارند.
همچنین در این جمع، ملی مس جایگاه سوم بیشترین سودآوری، جایگاه سوم بیشترین بازده فروش، جایگاه چهارم بیشترین صادرات و جایگاه پنجم بیشترین ارزش بازار  را از آن خود کرده است.
در جمع یکصد شرکت دوم در جمع پانصد شرکت برتر ایران نیز شرکت های کرمانی نتایج قابل توجهی به دست آورده اند.در این گروه،«لاستیک بارز» رتبه 104، «جهان فولاد سیرجان» رده 106، «سرمایه‏گذاری و توسعه گل‏گهر» رده 124، «مس شهید باهنر» رتبه 127 و «بانک رسالت» رتبه 145 را به خود اختصاص داده اند.در این گروه، شرکت سرمایه‏گذاری و توسعه گل‏گهر توانسته رتبه سوم از نظر رشد سریع را به خود اختصاص دهد. همچنین در این گروه،لاستیک بارز به رتبه چهارم بالاترین میزان فروش و شرکت سرمایه‏گذاری و توسعه گل‏گهر به رده ششم بالاترین ارتقای رتبه، دست یافته‏اند.
در گروه یکصد شرکت سوم در میان 500 شرکت برتر ایران نیز شرکت «آریاناران سرچشمه» رده 263، «سیمان ممتازان کرمان» رده 279 و «گروه صنایع سیمان کرمان» رده 293 را به خود اختصاص داده اند.
گزارش «اقتصاد کرمان» می‏افزاید در گروه یکصد شرکت چهارم در میان 500 شرکت برتر ایران هم شرکت های «راهسازی و ساختمانی 115» رده 301 و «بابک مس ایرانیان» رده 310 را از آن خود کرده اند.
بر اساس این گزارش، در جمع یکصد شرکت چهارم این رده بندی سالانه، شرکت راهسازی و ساختمانی 115 در جایگاه اول بیشترین رشد سریع قرار گرفته است. شرکت 115 همچنین بالاترین رتبه فروش در بین صد شرکت چهارم را نیز به خود اختصاص داده است. این شرکت در رده هفتم بیشترین ارتقای رتبه در این گروه نیز قرار دارد و توانسته از رتبه فروش 408 بر اساس سال 97 به رتبه 301 بر اسا س فروش سال 98 دست یابد.
در این گزارش آمده،در جمع یکصد شرکت پنجم از پانصد شرکت برتر ایران، شرکت «فرهنگی ورزشی مجتمع گل‏گهر سیرجان» در رده 476 و شرکت «لاستیک سیرجان» در رده 483 قرار دارند.
گزارش «اقتصاد کرمان» می افزاید 10 شرکت برتر صادرات گرا نیز در رتبه‏بندی سال 99 سازمان مدیریت صنعتی ایران معرفی شده اند که شرکت‏های «توسعه‏آهن و فولاد گل‏گهر» و «میدکو» توانسته اند به ترتیب رتبه های چهارم و هشتم را از آن خود کنند. این انتخاب بر اساس ترکیب سه شاخص صادرات، رشد صادرات و نسبت صادرات به فروش به دست آمده است.
در این همایش، مجید درویش؛ مدیر مرکز رتبه‌بندی شرکت‌های برتر نیز با اشاره به اینکه هر شرکت براساس ۳۳ شاخص ارزیابی می‌شود، عنوان کرد: به‌منظور دسته‌بندی و مقایسه اصولی، شرکت‌ها در دسته‌های ۱۰۰ تایی با یکدیگر مقایسه شده‌اند که این امر این امکان را به وجود می‌آورد تا شرکت‌ها به لحاظ سطح در یک ردیف قرار گیرند. به گفته مدیر مرکز رتبه‌بندی شرکت‌های برتر، در رتبه‌بندی سال ۹۹ که با توجه به عملکرد مالی شرکت‌ها در سال ۹۸ ارزیابی شده، در مقایسه با دوره زمانی سال قبل این نکته مشهود است که گروه بانک‌ها و خودروسازی‌ها افت بسیاری داشته‌اند و گروه‌های فرآوری نفتی و شرکت‌های پتروشیمی توانسته‌اند رتبه‌های خود را بهبود دهند. درویش افزود: رصد بنگاه‌ها نشان‌دهنده آن است که به لحاظ دارایی بانک‌ها بیشترین رتبه را به خود اختصاص داده‌اند و پیشتاز بوده‌اند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2972