printlogo


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمان در آستانه سفر وزیر ارتباطات به کرمان پاسخ داد
چند درصد مصوبات سفر قبلی وزیر ارتباطات به کرمان محقق شده است؟
چند درصد مصوبات سفر قبلی وزیر ارتباطات به کرمان محقق شده است؟
کد خبر: 299
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با بیان اینکه در سفر سال 96 وزیر ارتباطات به استان مصوب شد برای رفع نقاط کور جاده ای و روستاهای بدون پوشش، 88 ایستگاه مخابراتی ایجاد و 247 روستا را پوشش دهد، گفت: در این مصوبه استان تعهد داد جاده و برق این ایستگاه ها را تامین کند و ما طی 6 ماه بتوانیم کار را انجام بدهیم که تاکنون 25 ایستگاه راه اندازی شده و 73 روستا تحت پوشش این شبکه قرار گرفتند.
"مسعود الهامی" ، پیرامون سفر روز پنجشنبه وزیر ارتباطات به استان کرمان و وضعیت استان در این حوزه اظهار کرد: در سفر قبل وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آذرماه سال 96 به استان کرمان مصوبات خوبی داشتیم که یکی از مصوبات ایجاد 88 ایستگاه مخابراتی بود.
وی افزود: از آذرماه 96 تاکنون 2 هزار و 771 روستای استان کرمان تحت پوشش اینترنت پرسرعت نسل چهارم قرار گرفته اند و 733 مودم رایگان «های وب» به خانه های بهداشت و دهیاری های این روستاها در کل استان تحویل داده شد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد زیادی مودم نیز از سوی مردم خریداری شده و استفاده می کنند و اکنون تعداد زیادی مشترک در شبکه "های وب" مانیتور می شود اظهار کرد: این روستاها تاکنون هیچ اینترنتی نداشته اند ضمن آنکه به یک هزار و 404 روستا نیز که تاکنون هیچ ارتباط مخابراتی نداشته اند، تلفن ثابت خانگی داده ایم که اینترنت دارند و از سرویس های اینترنتی استفاده می کنند که باید عنوان کرد این موارد از روستاهای دوردست بوده که بعد از 40 سال دارای ارتباط شدند.
وی افزود: با وضع تحریم های ظالمانه و وضعیت ارز این همه تجهیزات با سرمایه گذاری عظیم وارد شده و باید دهیاری ها به مردم اطلاع رسانی کنند و مردم تلفن ثابت ثبت نام و استفاده کنند.
الهامی اظهار کرد: اقدام بسیار موثر دیگری که بعد از سفر وزیر ارتباطات به استان کرمان صورت گرفت، برقراری رومینگ بین شبکه "های وب" و سایر اپراتورها بود و در حال حاضر کاربران هر اپراتوری می توانند از اینترنت استفاده کنند.
وی تصریح کرد: 143 روستا ارتباطات کوه نور داشتند که در سال 89 توسط دولت برای ارتباط تلفنی و تلفن ثابت اجرا شده بود و با دستور وزیر رومینگ بین کوه نور و اپراتورهای همراه اول و ایرانسل برقرار شد و در این روستاها به همه کاربران خدمات می دهد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان در ادامه با بیان اینکه همچنین در سفر سال 96 وزیر ارتباطات به استان مصوب شد برای رفع نقاط کور جاده ای و روستاهای بدون پوشش، 88 ایستگاه مخابراتی ایجاد و 247 روستا را پوشش بدهد افزود: در این مصوبه استان تعهد داد جاده و برق این ایستگاه ها را تامین کند و ما طی 6 ماه بتوانیم کار را انجام بدهیم و تاکنون 25 ایستگاه راه اندازی شده و 73 روستا را پوشش می دهند که این روستاها تاکنون هیچ ارتباطی نداشته اند.
الهامی با اشاره به اینکه 63 ایستگاه راه اندازی نشده، اظهار کرد: ما به عنوان وزارت ارتباطات تعهداتمان را در همان چهار ماهه نخست انجام داده و تجهیزات را وارد کرده ایم اما برق و جاده دیگر ایستگاه ها تامین نشده است.
وی تصریح کرد: معاون عمرانی استاندار برای تامین برق و جاده پیگیر هستند و هفته قبل جلسه ای داشتیم که در این جلسه استاندار دستور دادند طی دو هفته منابع مالی برای تامین برق و جاده دسترسی ایستگاه های مخابراتی تامین شود که بعد از آن ما طی یک ماه کار را انجام خواهیم داد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: در حال حاضر 39 ایستگاه برق ندارد و 13 مورد جاده ندارد که با تکمیل این موارد ما طی یک ماه کار را انجام خواهیم داد.
وی در پایان با اشاره به اینکه وزیر ارتباطات فردا به کرمان سفر ی کند، اعلام کرد: بازدید از سامانه حذف دفترچه بیمه سلامت و اجرای نسخ الکترونیکی در درمانگاه ایثار، حضور در کارگروه سلامت الکترونیک، حضور و سخنرانی در همایش رسانه های نوین، نشست با استاندار برای بررسی و راهکارهای توسعه ای زیرساخت های ارتباطی استان استان، نشست با اعضای اتاق بازرگانی و کسب و کارهای نوپا و اعضای نظام صنفی یارانه ای استان از برنامه های سفر وزیر به استان است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/299