printlogo


معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری کرمان خبر داد:
برنامه راهبردی 15 ساله شهرداری کرمان کلید می‌خورد
برنامه راهبردی 15 ساله شهرداری کرمان کلید می‌خورد
کد خبر: 2993
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان، با اشاره به هدف‌گذاری برای آغاز برنامۀ راهبردی بلندمدت شهرداری از سال آینده، گفت: تلاش داریم سال 1400 آغاز اجرای برنامۀ راهبردی 15 سالۀ شهرداری کرمان قرار گیرد.
غلامرضا رجایی، در نشست «میز گفت‌وگو» با بیان اینکه از ابتدای سال 98 تمرکز خود را بر برنامه‌ریزی بلندمدت برای شهرداری در قالب برنامۀ راهبردی معطوف کردیم، خاطرنشان کرد: در گذشته نیز یک برنامۀ راهبردی 15 ساله با عنوان «کرمان 1400» با چند چشم‌انداز اصلی ازجمله «کرمان، شهر گردشگری برای جنوب‌شرق»، «کرمان، شهر دانشگاهی» و «کرمان، شهری با نشاط و شاداب برای ساکنانش» طراحی شده بود.
وی ادامه داد: متأسفانه این برنامۀ راهبردی در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر، بازنگری و به‌روزرسانی نشد؛ بنابراین، در سال 98 پس از بازنگری چشم‌انداز «کرمان 1400» و در راستای تهیه و تدوین برنامۀ راهبردی میان‌مدت و کوتاه‌مدت، قراردادی با دانشگاه «شهید باهنر» منعقد و شش مأموریت برای شهرداری تعریف کردیم.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان افزود: این شش مأموریت به تناسب معاونت‌های شهرداری، حوزۀ برنامه‌ریزی و مدیریت هوشمندسازی، حوزۀ مالی، اقتصادی و درآمدهای پایدار، محیط زیست و خدمات شهری، حمل‌ونقل و امور زیربنایی، شهرسازی و معماری و مأموریت در حوزۀ فرهنگی و اجتماعی را دربر می‌گیرد.
رجایی یادآور شد: در راستای تهیه و تدوین برنامۀ راهبردی میان‌مدت و کوتاه‌مدت، وظایف تفکیک شد و از هر یک از معاونت‌ها یک نفر به‌عنوان دبیر کارگروه انتخاب شد؛ همچنین ازسوی دانشگاه نیز نمایندگانی برای هر یک از این کارگروه‌ها معرفی شدند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون، سه فاز از پنج فاز اصلی برنامۀ راهبردی شهرداری تهیه شده، افزود: در فاز اول، عوامل مؤثر بر آیندۀ شهرداری، شناسایی و عوامل کلیدی موفقیت شهرداری اولویت‌بندی شد و در فاز دوم، محیط بیرونی و درونی شهرداری، فرصت‌ها و چالش‌ها و نقاط قوت و ضعف شهر به‌عنوان یک موجود زنده مورد بررسی قرار گرفت.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان، با بیان اینکه در فاز سوم برنامۀ راهبردی، چالش‌های استراتژیک شهرداری استخراج شد، خاطرنشان کرد: در این مرحله، ضمن بازتعریف شش مأموریت شهرداری، 36 ریزبرنامه برای شهرداری تعریف کردیم و اهداف بلندمدت و میان‌مدت در فاز سوم، تبیین و اولویت‌بندی شد.
رجایی با بیان اینکه در حال حاضر، بیش از 20 هدف برای شهرداری کرمان، ترسیم و اولویت‌بندی شده است، افزود: استراتژی‌های کلان شهرداری نیز در قالب فاز چهارم در حال تدوین است و در نهایت، برنامۀ عملیاتی شهرداری در فاز پنجم تدوین خواهد شد.
لازم به ذکر است، «میز گفت‌وگو» ویژۀ شرح مفصل فعالیت‌ها و خدمات معاونت‌های شهرداری، شهرداری‌های مناطق و مدیران شهرداری با حضور کارشناسان و خبرنگاران واحد ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری و نشریۀ کرمان‌شهر برگزار می‌شود.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2993