printlogo


از خرید اقساطی خودرو صرف‌نظر کنید؛
فروش قسطی خودروهای چینی با سود ۳۰ درصد!
فروش قسطی خودروهای چینی با سود ۳۰ درصد!
کد خبر: 3021
فروش اقساطی خودروهای چینی در حالی انجام می‌شود که این محصولات تا پایان پاییز امسال رشد قیمت قابل توجهی داشته و برای برخی از مدل‌های خودروی چینی تا ۱۸۰ میلیون تومان هم رسیده است.

این موضوع در شرایطی است که وضعیت تولید خودروهای چینی پس از خروج امریکا از برجام، سقوط قابل توجهی داشته و در مقاطعی از سال گذشته حتی به صفر رسیده است. علاوه بر این با وجود تولید خودروهای چری در ایران لوگوی آن به دلیل شرایط تحریم از روی این خودروها برداشته شده و مدیران خودرو آن را با لوگوی MVM جایگزین کرده است و به نظر می‌رسد این خودروساز چینی ترجیح داده همچنان از معافیت‌های مالیاتی و شرایط تولید و بازار ایران به صورت چراغ خاموش استفاده کند اما در ظاهر ماجرا همکاری خود را با ایران تمام شده، نشان بدهد.

در حال حاضر مدیران خودرو شش مدل خودروی MVM و سه مدل خودروی تیگو و آریزو را برای فروش اقساطی گذاشته که البته شرایط آن در نوع خود جالب است. زمان تحویل این خودروها بعد از ۳۰ روز کاری قید شده است و بین ۶۰ تا ۶۵ درصد قیمت خودرو به صورت تسهیلات پرداخت می‌شود.

اقساط پرداخت تسهیلات را ۱۲ تا ۶۰ ماهه در نظر گرفته است اما با وجود آنکه مدیران خودرو در اطلاعیه‌های قبلی فروش اقساطی سود تسهیلات را ۲۱ درصد دانسته بود محاسبات قیمت تمام شده خودروهای اقساطی این خودروساز نشان می‌دهد که گاهی سود برخی محصولات به بالای ۳۰ درصد می‌رسد.

در طرح فروش اقساطی مدیران خودرو قید شده که می‌توانید با حداقل پرداخت ۴۹۷ میلیون تومان صاحب خودروی MVM X22 شوید یا با پرداخت ۵۶۲ میلیون تومان مدل X33 همین خودرو را بخرید.

البته نمایندگی‌های فروش خودروی اقساطی از بیان سود تسهیلات و شرایط دقیق خرید طفره می‌روند و ذکر جزییات را منوط به پر کردن فرم درخواست خرید اقساطی و توضیح بازاریاب‌های شرکت می‌دانند.

اما باید به یاد داشت که خرید لیزینگی در ایران سابقه چندان خوشی در ذهن مشتریان به جای نگذاشته است و تجمع مکرر مالباختگان شرکت‌های لیزینگی بارها حاشیه‌ساز شده است. شرکت‌هایی که خودرو را ظرف موعد مقرر تحویل نداده‌اند و در بهترین حالت پس از استفاده مقطعی از سرمایه مردم آن را به بهانه تامین نشدن خودروی مورد نظر پس داده‌اند.

گرچه کارشناسان صنعت خودرو توصیه می‌کنند که مردم با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی از فهرست شرکت‌های لیزینگی دارای مجوز مطمئن شوند اما با یک جستجوی ساده می‌توان فهمید در مقاطعی برخی همین شرکت‌های دارای مجوز و از جمله مدیران خودرو هم اعتراضات مشتریان را به دنبال داشته‌اند.

به همین دلیل است که کارشناسان توصیه می‌کنند به دلیل گرفتاری‌های فراوان خرید لیزینگی خودرو، تا حد ممکن از خرید اقساطی خودرو صرف‌نظر کنید.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3021