printlogo


در سال۹۹ محقق شد؛
تولید ۱۵ میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن توسط «گل‌گهر»
تولید ۱۵ میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن توسط «گل‌گهر»
کد خبر: 3055
شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر بیشترین میزان تولید کنسانتره را در میان سایر تولیدکنندگان داخلی در سال گذشته داشت.

گل‌گهر در سال ۹۹ با نرخ ۱۵ میلیون و ۹۱ هزار و ۶۵۶ ریال هر تن کنسانتره تولید خود را عرضه کرد. این در حالی است که در سال ۹۸ رقم فروش هر تن کنسانتره از سوی این شرکت برابر ۶ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۵۷۹ ریال بود. این شرکت در سال ۹۹ ، یک میلیون تن بیشتر از سال ۹۸ کنسانتره تولید کرد که رقم آن برای سال ۹۹ برابر با ۱۵ میلیون و ۱۴۰ هزار تن بود، این در حالی است که تولید این محصول در سال ۹۸ بیش از ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن از سوی گل‌گهر اعلام شده است.

فروش کنسانتره از سوی گل‌گهر در سال ۹۹ بالاترین اثر را در رشد فروش این شرکت داشته که برابر با ۴۳ هزار و ۴۷۴ میلیارد و ۷۷۶ میلیون بود.

با توجه به انتشار نرخ شمش فولاد خوزستان برای سه ماه‌ چهارم سال ۱۳۹۹، مبلغ فروش محصولات در ماه‌های دی و بهمن بر اساس نرخ شمش فولاد خوزستان در گزارش فعالیت ماهانه اسفندماه تعدیل شده است. نرخ هر تن شمش فولاد خوزستان برای سه ماه چهارم سال ۹۹ معادل ۱۲۳ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۵۸۹ ریال برآورد شده است. مبلغ شمش فولاد خوزستان در سه ماه نخست سال ۹۹، برابر با ۵۱ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۶۱۱ ریال بود که نسبت به سه ماه پایان سال این رقم معادل ۱۳۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

این شرکت در سال ۹۹ نیز ارزآوری داشته که از محل صادرات کنسانتره بوده است. گل‌گهر کنسانتره صادراتی را به نرخ ۲۵ میلیون و ۸۶۷ هزار ریال به ازای هر تن فروخت که از این بابت معادل ۵ هزار و ۱۹۵ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال درآمد شناسایی کرده است.

گل‌گهر در سال قبل ۲۰۰ هزار تن صادرات کنسانتره داشته است و با توجه به اینکه در حالی که این شرکت با حفظ سیاست تامین نیاز داخلی پیش می‌رود در سال مالی ۹۹ معادل ۴۰۰ تن کمتر از سال ۹۸ صادرات کنسانتره را در برنامه خود جای داد. اگر چه این شرکت در خصوص تولید گندله و کنسانتره به پیش‌بینی‌های اولیه تولید در ابتدای سال ۹۹ نیز دست یافت. همچنین در خصوص تولید گندله در سال ۹۹  رقم تولید معادل ۱۲ میلیون و ۱۳۰ هزار تن گزارش شده که تولید نسبتا ثابتی را در کارنامه  دو سال اخیر از خود نشان می‌دهد.

علاوه بر این از صادرات گندله ریزدانه درآمدی معادل دو هزارو ۱۶۱ میلیارد و ۸۱۸ میلیون ریال شناسایی شد که جمعا مبلغ صادرات انجام شده از سوی کگل را به رقم ۷ هزار و ۳۵۷میلیارد و ۲۷۸میلیون رساند.

این در حالی است که درآمد حاصل از فروش داخلی و صادراتی گل‌گهر در کارنامه ۱۲ ماهه سال ۹۹ معادل ۲۹۲ هزار و ۹۵۴ میلیارد و ۶۹۷ میلیون ریال گزارش شده است.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3055