printlogo


در دوره نهم فعالیت اتاق بازرگانی کرمان؛
کارگروه انرژی انجمن خدمات فنی و مهندسی تشکیل می شود
کارگروه انرژی انجمن خدمات فنی و مهندسی تشکیل می شود
کد خبر: 371
در نشست اعضای هیات مدیره انجمن خدمات فنی و مهندسی استان کرمان و جمعی از شرکت های فعال در زمینه انرژی های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی، تشکیل کارگروه انرژی مصوب شد.

 رئیس انجمن خدمات فنی و مهندسی کرمان در این نشست با اشاره به ظرفیت مناسب پیمانکاری استان، گفت: در شرایط کنونی صادرات خدمات فنی و مهندسی با دشواری هایی روبروست که عمده سرمایه گذاران به دنبال ضمانت صادرات و سرمایه خود در کشورهای هدف هستند. محمدجواد کامیاب افزود: این تشکل به عنوان زیر مجموعه‌ای از اتاق کرمان می تواند در زمینه بهبود روند اعتمادسازی از طریق شناسایی صندوق های ضمانت صادرات موثر باشد.

در ادامه این ­نشست دبیر انجمن خدمات فنی و مهندسی، هدف از برگزاری این نشست را بررسی امکان ورود به بازارهای هدف صادراتی عنوان و  به برگزاری همایش توسعه همکاری های اقتصادی کرمان و افغانستان در اتاق کرمان و نتایج این همایش اشاره کرد و گفت: ظرفیت خوب تولید انرژی الکتریکی از انرژی خورشیدی در کرمان و از سوی دیگر نیاز کشور افغانستان به انرژی، می تواند زمینه مناسبی برای همکاری های دو جانبه باشد. علی نقوی، اظهار کرد: پس از برجام بیشترین سرمایه گذاری های ایران در حوزه انرژی خورشیدی به دلیل کم هزینه بودن و دسترسی آسان بوده که در این زمینه شناخت بازار افغانستان و همچنین محدودیت های گمرکی می تواند اقدام مناسبی برای آغاز  سرمایه گذاری ها باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق کرمان ادامه داد: مزیت سرمایه گذاری در افغانستان عدم محدودیت در واردات ابزار و تجهیزات نیروگاه های خورشیدی، اعتماد بازرگانان افغانستانی برای همکاری با ایران و  نیروی کار ارزان در افغانستان است. وی شناسایی پروژه های کوچک، امکان سنجی های اولیه و معرفی شرکت های کرمانی در افغانستان را  از راه های شناخت بازارهای رقیب (هند و پاکستان) دانست و تصریح کرد: افزایش توان فنی و مهندسی و سپس فروش خدمات یکی از راه حل های صادرات به کشور افغانستان مطرح شد.

گفتنی است در این نشست پیشنهاد برگزاری جلسات مشاوره و ارائه راه حل توسط شرکت های مجری طرح ها در افغانستان با متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور مطرح شد.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/371