printlogo


مدیر امور پالایشگاه خاتون‌آباد خبر داد
اصلاح ماشین‌های ساخت اتوتک با هدف افزایش بهره‌وری
اصلاح ماشین‌های ساخت اتوتک با هدف افزایش بهره‌وری
کد خبر: 374
رامین طبسی‌ن‍ژاد مدیر امور پالایشگاه خاتون‌آباد، از دو اقدام این امور جهت اصلاح یکی از ماشین‌های حساس و پرکاربرد، ساخت شرکت اتوتک فنلاند خبر داد.
 طبسی نژاد با اعلام این خبر  گفت: یکی از پرکاربردترین تجهیزاتی که جهت تولید مس کاتدی مورد استفاده قرار می‌گیرد صفحات استیلی هستند که هر کدام ‌دارای دو دستک از جنس مس می‌باشند. برخی از این صفحات در روند جداسازی مس کاتدی دفرمه یا دسته‌های آن معیوب می‌شوند که تعمیر مجدد آن هم به لحاظ وقفه در فرآیند تولید و هم به لحاظ تعمیرات از معضلات این امور در راستای تولید مس کاتدی محسوب می‌شود.
وی افزود: با اقدام صورت گرفته روی ماشین کاتد کن (FDSM)که با تلاش مستمر و کار علمی و تخصصیِ واحدهای نگهداری و تعمیرات مکانیک و پایش وضعیت با همکاری واحد تحقیقات و سیستم‌های کنترلی صورت گرفت گام بلندی در راستای کاهش هزینه‎های مربوط به تولید برداشته شد.
مهندس طبسی نژاد با بیان این‌که بومی‌سازی این تجهیز بسیار خلاقانه و علمی صورت گرفته اظهار داشت: تیمی با حضور پرسنل نگهداری و تعمیرات مکانیک توانست با بررسی‌های مداوم و طولانی مدت، اقدامی در سیستم هیدرولیکی ماشین کاتد کن (FDSM) انجام دهد که معیوب شدن دسته‌های صفحات استیل(بلانک) را به حداقل می‌رساند.
وی تصریح کرد: همچنین در همین راستا تیم دیگری از واحد پایش وضعیت پالایشگاه با همکاری واحد تحقیقات مجتمع مس شهربابک جهت به حداقل رساندن این عیب تشکیل شد و توانست در یک اقدام اصلاحی دیگر معیوب شدن دسته ورق‌های استیل(بلانک) را به طرز قابل‌توجهی کاهش دهد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/374