printlogo


فرماندار بردسیر خبر داد؛
برگزاری جشنواره «گل محمدی» از ۲۹ تا ۳۱ خرداد در لاله زار
برگزاری جشنواره «گل محمدی» از ۲۹ تا ۳۱ خرداد در لاله زار
کد خبر: 464
فرماندار بردسیر گفت:جشنواره گل محمدی امسال ۲۹، ۳۰ و ۳۱ خردادماه جاری برگزار می‌شودکه چهارشنبه ۲۹ خرداد برای مردم محلی، ۳۰ خرداد افتتاح رسمی و ۳۱ خرداد اختتامیه این جشنواره، برگزار خواهد شد.

فرماندار بردسیر گفت: صادرات غنچه گل محمدی بردسیر در سال گذشته به کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا ۲ و نیم میلیون یورو ارزآوری داشته است.

 مجید نجف پور در نشست خبری با موضوع برگزاری سیزدهمین جشنواره گل محمدی بردسیر به شرایط خاص منطقه لاله زار برای کاشت گل محمدی اشاره کرد و افزود: امسال با توجه به ارزآوری این محصول صادراتی، برنامه ریزی شده ۲۰ درصد گل محمدی بردسیر به صورت غنچه برداشت شود.

وی ادامه داد: این منطقه به دلیل شرایط خاص اقلیمی در زمینه کشت گل محمدی موقعیت خاص دارد و به دلیل ارتفاع سه هزار متر از سطح دریا بام ایران به شمار می‌آید.

فرماندار بردسیر گفت: سه هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی بارور در این شهرستان وجود دارد و متوسط برداشت از هر هکتار ۲ و نیم تن است.

وی پیش بینی کرد: امسال هفت هزار تن گل محمدی از اراضی زیر کشت دین محصول در بردسیر برداشت شود و این در حالی است که تا پنج تن گل محمدی در هکتار برداشت شده است.

نجف پور گفت: هدف جشنواره این است که گردشگری در بخش گل محمدی نیز بتواند در ارتقای معیشت مردم تأثیر گذار باشد.

به گفته فرماندار بردسیر جشنواره گل محمدی امسال ۲۹، ۳۰ و ۳۱ خردادماه جاری برگزار می‌شود و که چهارشنبه ۲۹ خرداد برای مردم محلی، ۳۰ خرداد افتتاح رسمی و ۳۱ خرداد اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد.

وی از برپایی و ایجاد غرفه‌های متعد گیاهان دارویی و تولیدات دامی و گل محمدی در جشنواره گل محمدی بردسیر اشاره کرد و گفت: تولیدات اقتصاد مقاومتی نیز در غرفه‌های این جشنواره عرضه می‌شود.

نجف پور با بیان اینکه در مکان برگزاری جشنواره گل محمدی بردسیر با کمبود غرفه مواجه هستیم تو در حال رایزنی برای افزایش غرفه‌های این جشنواره هستیم افزود: امسال بیشتر بنا داریم در اجرای برنامه‌های جشنواره گل محمدی از هنرمندان و مجریان استانی استفاده کنیم.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/464