printlogo


روان شدن سرمایه ها به سمت بورس با تصویب مالیات بر عایدی سرمایه؛
بازار سرمایه از ایجاد صندوق های بورسی غافل نشود
بازار سرمایه از ایجاد صندوق های بورسی غافل نشود
کد خبر: 469
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: با تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه در بازارهای مختلف، سرمایه ها به سمت بورس روان می شود و موجب رونق این بازار خواهد شد.

احمد انارکی محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به رشد فزاینده شاخص های بورس در سال جاری، گفت: بی تردید ملی ترین مکان برای سرمایه گذاری بورس بوده چراکه محلی برای عرضه سهام شرکت های تولیدی و خدماتی و محل تامین مالی، عرضه انواع اوراق بدهی، مبادلات کالا و غیره است .

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رونق بورس قطعا به رونق تولید کمک خواهد کرد، افزود: بورس تنها مکانی است که سرمایه گذاری در آن نه تنها باعث افزایش تورم نمی شود بلکه با جذب نقدینگی خاصیت ضد تورمی دارد.

گرانی قیمت ارز به افزایش سودآوری شرکت ها کمک کرد

وی ادامه داد: افزایش حجم بورس و افزودن بر قابلیت های آن می تواند در جذب سرمایه ها به سمت تولید مولد کمک کند و افزایش سرمایه شرکت ها بر قدرت بخش تولید بیافزاید.

انارکی محمدی با بیان اینکه افزایش قیمت ارز به عنوان یک عامل محرک در قیمت کالاها و افزایش سودآوری شرکت ها کمک کرد، تاکید کرد: افزایش قیمت دلار در کنار تصمیمات مناسب ارزی می تواند بر میزان صادرات کشور کمک کند، البته شرکت های پذیرفته شده در بورس باید تلاش خود را بیشتر کنند تا از محل افزایش حجم فروش رشد خود را توسعه دهند.

بهترین شیوه برای کنترل بازارها ایجاد نظام شفاف و استفاده از اهرم مالیات است
وی با تاکید بر اینکه هدایت نقدینگی به سمت بورس و افزایش تعداد سهامداران و حجم معاملات یکی از بهترین راه های مهار تورم و رونق تولید است، افزود: ابزارهای موجود در بورس سهام و کالا ظرفیت مناسبی در جذب سرمایه ها خواهند داشت و حضور سرمایه ها در بازاری که شفاف، قابل رصد و مالیات پرداز  است به اقتصاد کشور کمک شایانی می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بهترین شیوه برای کنترل بازارها ایجاد نظام شفاف و استفاده از اهرم مالیات است، ادامه داد: تصویب قانون مالیات برعایدی سرمایه می تواند از آشفتگی بازارها بکاهد و دست دلال ها و سوداگران را که منافع ملی را به خطر می اندازند کوتاه کند.

تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه در بازارهای مختلف، سرمایه ها را به سمت بورس روانه می کند

وی تصریح کرد: با تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه در بازارهای مختلف، سرمایه ها به سمت بورس روان می شود و موجب رونق این بازار خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت و مجلس باید در جهت رونق، ثبات و گسترش بازار سرمایه نهایت تلاش خود را به کار ببندند، گفت: افزایش اطلاعات مردم جهت حضور در بازار سرمایه، ساده سازی فرآیند خرید و فروش سهام و استفاده مدبرانه از ایجاد صندوق های بورسی می تواند آرامش در اقتصاد را به ارمغان آورد

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/469