printlogo


مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان:
بزودی پنجمین فصل پژوهش های باستان شناسی جنوب کرمان آغاز می شود
بزودی پنجمین فصل پژوهش های باستان شناسی جنوب کرمان آغاز می شود
کد خبر: 48
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: بزودی پنجمین فصل پژوهش های باستانشناسی جنوب کرمان با مشارکت دانشگاه توبینگن آلمان و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری آغاز می شود.

“غلامرضا فرخی” افزود: پنجمین فصل پژوهش های باستانشناسی جنوب کرمان با همکاری دانشگاه توبینگن آلمان به سرپرستی پروفسور “پیتر فلزنر” و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به سرپرستی “دکتر علیدادی سلیمانی” از اواخر بهمن ماه سالجاری در گستره شهرستانهای جنوبی استان کرمان آغاز می شود.

وی با بیان اینکه بررسی های پژوهشی این فصل در پهنه شهرستانهای کهنوج، رودبار و منوجان به اجرا گذاشته خواهد شد، تصریح کرد: شناسایی کامل محوطه های باستانی از کهن ترین استقرارها تا ادوار متاخر اسلامی از مهمترین اهداف این بررسی ها می باشد.

فرخی اظهار کرد: پیش از این با انجام چهار فصل پژوهش باستانشناسی در شهرستان های جیرفت، فاریاب و بخشی از شهرستان کهنوج، تپه ها و محوطه های ارزشمندی از ادوار مس و سنگ، مفرغ و ادوار تاریخی و اسلامی در  این منطقه شناسایی شد.

وی با اشاره به اینکه پنجمین فصل پژوهش های باستانشناسی جنوب کرمان با حضور۲۰ پژوهشگر، باستانشناس و متخصص علوم میان رشته ای از کشورهای آلمان و ایران انجام می گیرد، خاطرنشان کرد: این فصل از اواخر بهمن ماه سالجاری آغاز می شود و تا نیمه اول فروردین ماه سال ۱۳۹۸ به طول می انجامد.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/48