printlogo


مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان:
خانه تاریخی غفاری کرمان به بخش خصوصی واگذار می شود
 خانه تاریخی غفاری کرمان به بخش خصوصی واگذار می شود
کد خبر: 49
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: خانه تاریخی غفاری کرمان از سوی صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور به منظور واگذاری به بخش خصوصی به مزایده گذاشته شده است.

“غلامرضا فرخی” با بیان اینکه این مزایده در دو مرحله به صورت قرارداد سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا و نگهداری و همچنین حق بهره‌برداری واگذار می‌شود، افزود: خانه تاریخی  غفاری کرمان با هزینه مرمتی ۹ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به مدت ۱۴ سال در اختیار برنده مزایده با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اسناد مزایده از طریق پایگاه اطلاع رسانی صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور به آدرس Www.chre.ir قابل ملاحظه است، اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند حداکثر تا ساعت ۱۸ روز ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۷ مدارک مربوطه را تکمیل و نسبت به تحویل پاکت پیشنهادی خود به دبیرخانه این صندوق اقدام کنند.

فرخی با بیان اینکه افراد حقیقی و حقوقی که صلاحیت‌های لازم را از نظر کمیته فنی و بازرگانی دارا باشند و بالاترین مبلغ اجاره بهاء را پیشنهاد کنند به عنوان برنده مزایده شناخته خواهند شد، تصریح کرد: برنده مزایده می‌تواند در دوره عملیات تکمیلی مرمت و آماده‌سازی احیا با شرایط مندرج در متن قرارداد و با تایید و موافقت صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور از بخش‌های تکمیل شده بهره‌برداری و از منافع آن استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه خانه تاریخی غفاری کرمان متعلق به دوره قاجاریه است، بیان کرد: این خانه به صورت حیاط مرکزی و با تزئینات آجری در نماها احداث شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه این خانه ظرفیت  تبدیل شدن به فضای اقامتی و پذیرایی را دارد، تاکید کرد: بنای مذکور در نزدیکی بازار قلعه و مسجد تاریخی امام خمینی(ره)شهر کرمان واقع شده است.

وی بر لزوم مرمت و بهره‌برداری از بناهای تاریخی توسط بخش خصوصی اشاره و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در اماکن تاریخی و فرهنگی زمینه‌ساز ایجاد اشتغال و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های تاریخی استان خواهد بود.

فرخی در پایان خاطرنشان کرد: کلیه افراد حقیقی و حقوقی که تمایل به شرکت در  مزایده خانه تاریخی غفاری کرمان را دارند، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان مراجعه کنند.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/49