printlogo


مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی جنوبشرق، تشریح کرد
جزییات میزبانی «تبریز » از نمایشگاه توانمندی های استان کرمان
جزییات میزبانی «تبریز » از نمایشگاه توانمندی های استان کرمان
کد خبر: 494
پس از تجربه اول و نسبتا موفق برگزاری نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در مشهد که مهرماه سال 96 اجرا شد،این بار و با وقفه ای یکساله شهر« تبریز» به عنوان مقصد دوم این نمایشگاه انتخاب شده تا از موقعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این شهر برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های استان کرمان بهره برده شود.
در گفت و گو با امید فدایی؛ مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی جنوبشرق، به تجربه قبلی برگزاری نمایشگاه توانمندی های کرمان در مشهد پرداخته ایم و جزییات نمایشگاه تبریز را جویا شده ایم:  

قطعاً برای برگزاری نمایشگاه تبریز از تجربیات نمایشگاه مشهد به عنوان آزمون اول در این زمینه استفاده خواهید کرد. نمایشگاه مشهد در چه شرایطی برگزار شد و چه تجاربی را رقم زد؟
رک و راست بگویم تجربۀ سختی بود. علی‌رغم این‌که در این نمایشگاه به‌دنبال درآمدزایی برای شرکت نمایشگاه های جنوب‌شرق نبودیم و می‌‌خواستیم به فعالان اقتصادی کرمان خدمتی کرده باشیم، اما راضی کردن شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه خیلی سخت بود و شرکت‌ها توقعات عجیب‌و‌غریبی داشتند.
اگر به یاد داشته باشید سال 94 معرفی توانمندی‌های کرمان در برج میلاد را داشتیم که به هر حال یک‌سری نواقص و مشکلات داشت، اما مزیت‌هایی هم برای استان و شرکت‌های کرمانی داشت. در مشهد هم همین‌گونه بود، علی‌رغم این‌که مذاکره کردیم تا همزمان با یک نمایشگاه دیگر باشد تا بازدیدکننده بیشتری داشته باشد، اما به هر حال نمایشگاه نواقصی داشت ولی در مجموع تجربه خوبی بود.

ظاهرا برگزاری نمایشگاه توانمندی های خراسان رضوی درمجموعه نمایشگاهی کرمان هم از دستاوردهای نمایشگاه مشهد است.در این مورد توضیح دهید.
بله.طبق توافق‌نامه‌ای که با شرکت نمایشگاهی مشهد داریم، قرار است نمایشگاه توانمندی‌های مشهد  نیز در کرمان برگزار شود. خوشحال هستیم در مقطع کنونی آقای رزم‌حسینی به عنوان استاندار خراسان رضوی حضور دارند و با آشنایی که نسبت به هر دو استان دارند،می توانند زمینه برگزاری این نمایشگاه و استفاده متقابل دو استان از ظرفیت های هم را فراهم آورند.
 
   نمایشگاه تبریز را با چه هدف و رویکردی، پیگیری کرده اید؟
در انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های ایران، این ایده را مطرح کردم که برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی‌های استان در خود استان جالب نیست؛ بنابراین، برای توسعه استانها و پیدا کردن بازارهای جدید، این ایده را مطرح کردم که نمایشگاه توانمندی‌های هر استان، در سایر استان‌ها برگزار شود. حضور در مشهد تجربه اول ما بود.سال گذشته این نمایشگاه برگزار نشد اما بر اساس بررسی‌هایی که داشتیم، تبریز از گذشته با استان کرمان مراودات مناسبی داشته و به ‌گونه‌ای مکمل بازار صنایع و تولیدات کرمان بوده است. سایت نمایشگاهی تبریز هم جزو سایت‌های قدیمی ایران است که با هماهنگی با مدیر سایت تبریز، این سایت را برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های استان کرمان انتخاب کردیم.

چه تلاش هایی در جریان است تا نمایشگاه تبریز دستاورد بیشتری داشته باشد؟
در نمایشگاه مشهد،ما باری روی دوش دولت نگذاشتیم، اما امسال در نمایشگاه تبریز حتماً به کمک مدیریت استان، نیاز داریم؛ نه این‌‌که مستقیما به ما کمک کنند؛ بلکه هم‌افزایی کنند تا با تمام توان برویم و مجموعه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان را در نمایشگاه تبریز ارایه دهیم.
کرمان، استانی است که در حوزه‌های مختلف ظرفیت‌های مطلوبی دارد؛ بنابراین، باید این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها را در نمایشگاه تبریز به نمایش بگذاریم و از این فرصت استفاده کنیم. یکی دیگر از مزیت‌های نمایشگاه تبریز، برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان است که در اتاق بازرگانی تبریز برگزار می‌شود و پیگیر اعلام فراخوان آن در کشورهای آذربایجان و ترکیه هستیم تا آنها نیز در این فرصت با توانمندی های استان کرمان آشنا شوند.
از طرفی اطلاعات به‌روزی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان نداریم که پیگیر هستیم کتابی با این موضوع، تدوین و چاپ شود تا درنمایشگاه تبریز آن را ارایه کنیم.

نمایشگاه در چه تاریخی برگزار می‌شود و قرار است چه میزان فضا در اختیار کرمانی ها قرار گیرد؟
در خصوص تاریخ برگزاری نمایشگاه در حال پیگیری و مذاکره با مدیر نمایشگاه تبریز هستیم که احتمالا در مهر یا آبان 98 این نمایشگاه برگزار شود. به هر حال تلاش می‌کنیم بهترین زمان را برای برگزاری این نمایشگاه هماهنگ کنیم تا فعالان اقتصادی استان کرمان بتوانند با تمام توان در این نمایشگاه حضور پیدا کنند؛ ضمن این‌که فضایی در حد3هزار مترمربع هم در نظر گرفته شده که البته به میزان استقبال شرکت‌های کرمانی هم بستگی دارد.
در پایان از دکتر آیت‌الهی موسوی، معاون امور عمرانی استاندار  کرمان تشکر می‌کنم که با نگاهی مثبت، پیگیر برگزاری این نمایشگاه هستند و ما در مجموعه شرکت نمایشگاه های جنوبشرق از پیگیری‌های وی، روحیه می گیریم.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/494