printlogo


در مجمع عمومی عادی فوق‌العاده شرکت؛
هیات‌مدیره شرکت «گهر زمین» انتخاب شد
هیات‌مدیره شرکت «گهر زمین» انتخاب شد
کد خبر: 565
نمایندگان شرکت‌های معدنی و صنعتی گل‌گهر، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، سرمایه‌گذاری غدیر، گروه سرمایه‌گذاری امید و سرمایه‌گذاری سپه، پنج عضو هیات‌مدیره شرکت سنگ‌آهن گهر زمین را تشکیل دادند.

در مجمع عمومی عادی فوق‌العاده شرکت سنگ‌آهن گهر زمین، که با حضور بیش از ۹۶ درصد از سهامداران برگزار شد، سهامداران نمایندگان پنج شرکت یاد شده را به‌عنوان اعضای هیات‌مدیره انتخاب کردند. بنا بر این گزارش، علی‌اکبر پوریانی مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن گهر زمین، در حاشیه این مجمع، به برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت اشاره کرد و گفت: ایجاد یک خط تولید گندله با ظرفیت ۵ میلیون تن و ۲ خط تولید کنسانتره با ظرفیت ۲ میلیون تن در سال از جمله برنامه‌های توسعه‌ای شرکت است که امیدواریم با پیگیری‌های مستمر بخش بزرگی از آنها تا پایان سال ۹۸ به نتیجه برسد.

وی درباره تاثیر تحریم‌ها بر فروش و صادرات محصولات سنگ‌آهن گهر زمین نیز افزود: هر چند تحریم‌های آمریکا موجب افزایش هزینه در بخش بازرگانی شرکت شده است، اما نتوانست خدشه‌ای در برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های ما وارد کند. در این مراسم همچنین غلامحسین رحیمیان قائم‌مقام مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن گهر زمین، با بیان اینکه این شرکت در سال ۹۷ بیش از ۴ میلیون تن کنسانتره تولید کرد، گفت: متوسط Fe سنگ‌آهن معدن شماره ۳ شرکت گهر زمین ۵۳ درصد و Feo آن حدود ۱۷ درصد است.

وی با اشاره به بازارهای صادراتی مدنظر شرکت و میزان این صادرات گفت: بازار هدف ما چین است؛ البته در سال گذشته مقدار کمی صادرات به امارات و هند هم داشته ایم، اما به‌طور کلی درحال‌حاضر بازار صادراتی اصلی شرکت، چین است. پوریانی به سرعت وابستگی و نیاز انسان به تولیدات صنعتی به‌صورت یک رخداد جهانی اشاره کرد و افزود: ذخایر و معادن موجود در کره زمین محدود و کشورهای صاحب ذخایر معدنی نیز انگشت شمار هستند. کشور ما در ردیف غنی‌ترین اقلیم هایی است که از این موهبت برخوردار است. استان کرمان و شهرستان سیرجان با داشتن معادن سنگ‌آهن، قطب معدن و صنعت کشور هستند. وی افزود: خوشحالیم که با بهره‌مندی از کارکنان شرکت توانسته ایم به پیشرفت در حوزه صنعت و معدن رسیده و بستری برای سرعت بخشیدن به اقتصاد کشور ایجاد کنیم. قائم‌مقام شرکت سنگ‌آهن گهر‌زمین ادامه داد: مجموعه گهر زمین صادرات محور بوده و طبق برنامه‌های شرکت همواره حدود ۵۰ درصد از تولید کنسانتره به صادرات اختصاص دارد. رحیمیان درباره دغدغه و چالش‌های صنایع معدنی ایران، تصریح کرد: به‌جز موارد مربوط به اقتصاد کلان مانند ثبات و امنیت اقتصادی، تامین تجهیزات بزرگ معدنی و راهبردی، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های صنایع معدنی ایران در دوران تحریم است. تامین بسیاری از این ماشین‌آلات و تجهیزات در بازار داخلی امکان‌پذیر نیست. همچنین با توجه به مشکلات ارزی که اقتصاد ایران هم اکنون با آن دست و پنجه نرم می‌کند، تامین این تجهیزات چه از نظر ثبت سفارش و چه از نظر دوره زمانی ساخت و تحویل، بسیار زمان بر خواهد بود. براساس این گزارش، جمالی رئیس مجمع، علی اکبری ناظر اول، افضل ناظر دوم، پوریانی دبیر مجمع، خلیل‌زاده نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و عبدی نماینده بازرس قانونی شرکت، هیات‌رئیسه این مجمع را تشکیل دادند.

 

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/565