printlogo


رئیس اتاق کرمان،مطرح کرد
«گردشگری» جایگاهی در برنامه‌ریزی استان، ندارد
«گردشگری» جایگاهی در برنامه‌ریزی استان، ندارد
کد خبر: 581
رئیس اتاق کرمان گفت: موضوع مهم گردشگری که می تواند یکی از پیشران های اقتصادی استان باشد، جایگاه چندانی در برنامه ریزی و بودجه جاری استان ندارد و از آن استقبال نمی شود.

سیدمهدی طبیب زاده در چهل  و سومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی مسائل و مشکلات حوزه گردشگری، با تاکید بر اینکه باور جدی برای توسعه گردشگری وجود ندارد، افزود: خواسته بخش خصوصی توجه جدی به گردشگری و رونق کسب و کارها در این حوزه است. وی ادامه داد: همواره جاذبه های گردشگری کرمان با صدای بلند و افتخار مطرح و آئین ها و سنت های بسیاری برگزار شده اما با عدم استفاده مناسب از این ظرفیت ها، نتیجه لازم حاصل نشده تا منجر به رونق گردشگری شود.

طبیب زاده، با اشاره به اینکه آمارها حضور سالانه کمتر از 30 هزار نفر گردشگر خارجی به کرمان را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: تعداد گردشگران خارجی و حتی گردشگران داخلی با متوسط اقامت خوب به گونه‌ای نبوده که تاثیر چندانی در رونق اقتصادی استان بگذارد. رئیس اتاق کرمان در ادامه ضمن انتقاد از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به دلیل ساختار، اعتبارات و جایگاه ضعیف، تصریح کرد: خواسته بخش خصوصی تقویت این دستگاه و کمک به رونق و توسعه گردشگری در استان است.

طبیب زاده، با اشاره به سهم پایین بخش گردشگری از تسهیلات بانکی گفت: به دلیل طولانی مدت بودن بازده اقتصادی سرمایه گذاری ها در گردشگری، باید تسهیلات با بازپرداخت بلند مدت به فعالان این بخش ارائه شود و به نظر می رسد استان کرمان نتوانسته از تسهیلات صندوق توسعه ملی در این حوزه استفاده کند. وی در ادامه به نامناسب بودن ترمینال فرودگاه کرمان برای مردم و گردشگران اشاره کرد و افزود: امیدواریم اجرای طرح جامع توسعه ترمینال فرودگاه کرمان که قراردادی با بخش خصوصی در این زمینه منعقد شده بزودی اجرایی و این ترمینال در شان کرمان راه اندازی شود.

رئیس اتاق کرمان در ادامه پیشنهاد راه اندازی کانون هماهنگی گردشگری استان متشکل از 19 دستگاه با ریاست استاندار کرمان، تشکیل صندوق ضمانت گردشگری در استان، اختصاص تسهیلات بانکی به پروژه های گردشگری، تهیه و تدوین برنامه گردشگری دو ساله با عنوان "کرمان 1400"،  تهیه آمار و اطلاعات لازم در حوزه گردشگری در قالب پایگاه اطلاعاتی گردشگری استان و راه اندازی باجه های اطلاع رسانی جاذبه های گردشگری کرمان در فرودگاه، ایستگاه راه آهن و ترمینال مسافربری را در این نشست مطرح و این موارد به تصویب شورا رسید.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/581