printlogo


با مشارکت شرکت مس انجام شده است
تامین مالی ۱۵۰۰ میلیاردتومانی خسارت پسته‌کاران
تامین مالی ۱۵۰۰ میلیاردتومانی خسارت پسته‌کاران
کد خبر: 5857
استاندار کرمان با اشاره به هماهنگی ها با شرکت مس برای تامین اعتبار جبران خسارت پسته کاران این استان گفت: بانک کشاورزی در شهرستان های کرمان، سیرجان، شهربابک، رفسنجان و انار به منظور پرداخت وام به باغداران حدود یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تامین مالی شده است...
محمدمهدی فداکار در هشتادمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با موضوع پیگیری مسائل مربوط به سرمازدگی درختان پسته، افزود: برای جبران خسارت و غرامت‌ ناشی از سرمازدگی چندین نامه به نهاد ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور نوشته‌ایموی اظهار داشت: کار جبران خسارت‌ها از منظر همه ما تمام شده و تنها سازمان برنامه و بودجه باید آن را به نتیجه برساند.
فداکار ادامه داد: جهاد کشاورزی برآورد خسارت را انجام داده و به تایید ستاد بحران در وزارت کشور رسیده؛ ادامه کار اکنون در دست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استاستاندار کرمان با بیان اینکه ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار صندوق خسارت تامین مالی نشده است، گفت: این مساله باید تعیین تکلیف شود.
وی تصریح کرد: ۳۰ هزار میلیارد تومان خسارت سرمازدگی کشاورزی، ۱۰ برابر بودجه عمرانی استان کرمان است که زندگی تعداد زیادی از خانواده‌ها را تحت تاثیر قرار داده استفداکار افزود: نسخه واحد مورد تایید جهاد کشاورزی برای مقابله با سرمازدگی باغ‌های پسته با کمک اتاق بازرگانی و دانش‌بنیان‌ها تهیه شود.
وی با اشاره به تفاوت روش‌های مقابله با سرمازدگی در بین باغداران ابراز داشت: نسخه واحد مورد تایید جهاد کشاورزی در مقابله با سرمازدگی برای باغ‌های پسته با کمک اتاق بازرگانی و دانش‌بنیان‌ها تهیه شود و از طرق مختلف در اختیار کشاورزان جهت آموزش قرار گیرد.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه در برخی نقاط کشاورزی استان کرمان، ایستگاه هواشناسی نداریم افزود: قرار شده ایستگاه‌های هواشناسی در چند نقطه استان نصب شوندوی تاکید کرد: با مصوبه شورای تامین استان مقرر شد بانک‌ها تا تعیین تکلیف امهال وام‌ها، با کشاورزان مراعات کنند.
به گزارش ایرنا اواخر سال گذشته و اوایل امسال یکبار باغ های استان کرمان بویژه پسته کاران درگیر خسارت سرمازدگی شدند و پس از آن در تابستان شاهد خسارت سیل بودنداین خسارت ها در شرایطی رقم خورده که غیر از اعتبارات دولتی، بیمه نیز خسارت چندانی به کشاورزان استان کرمان پرداخت نکرده و این رویکرد بیمه ها نیز خبرساز بوده است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/5857