printlogo


با موضوع «مطالعات اجتماعی برای اشاعه الگوی صحیح مصرف انرژی»؛امضا شد
تفاهم نامه همکاری شرکت برق جنوب کرمان و دانشگاه شهید باهنر
تفاهم نامه همکاری شرکت برق جنوب کرمان و دانشگاه شهید باهنر
کد خبر: 587
آیین مبادله تفاهم نامه همکاری و انعقاد قرارداد پژوهشی مادر بین شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان و دانشگاه شهید باهنر با تاکید بر انجام مطالعات اجتماعی جهت اشاعه الگوی مصرف و رفتار پایدار در مصرف صحیح انرژی با حضور مدیر عامل شرکت برق جنوب کرمان، رئیس دانشگاه شهید باهنر، معاون پژوهشی دانشگاه، معاون خدمات فروش و مشترکین، معاون مهندسی، مدیر دفتر روابط عمومی و تحقیقات شرکت و اعضای هیات علمی در دانشگاه شهید باهنر کرمان، برگزار شد.
عبد الوحید مهدوی نیا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان گفت: دانشگاه شهید باهنر کرمان جزء دانشگاه های برتر کشور محسوب می شود.
وی  ضمن ابراز خرسندی بر ارتباط موثر بین شرکت و دانشگاه بیان کرد: این شرکت توانسته است با کمک دانشگاهیان بخشی از گره های موجود در صنعت برق را باز نماید و گامی بزرگ در جهت توسعه صنعت برق بردارد.
وی در خصوص ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: نگاه ما در این زمینه یک نگاه کلیشه‌ای نیست بلکه نگاه‌ و دیدمان این است که بتوانیم به کمک دانشگاه و شرکت توزیع نیروی برق بخشی از مشکلات صنعت را حل کنیم و مخصوصا مشکلاتی که تکرار پذیرند حتما یک مشکل اندیشه‌ای وجود دارد که باید با کمک صاحبان اندیشه حل و فصل شود.
مهدوی نیا افزود: در راستای گام برداشتن، در مسیر برنامه استراتژیک شرکت، مسائلی مانند کاهش تلفات، کاهش انرژی های توزیع نشده،استفاده از انرژی های نو، مدیریت بحران، تکنیک های داده کاوی، کاهش مراجعه حضوری مردم، مدیریت مصرف انرژی وجود دارد که شرکت با کمک دانشگاه ها در صدد برطرف کردن آنها می باشد.
وی با بیان شدت رشد مصرف انرژی خاطر نشان کرد: کشور ما طبق آمار سازمان های جهانی به لحاظ شدت رشد مصرف انرژی در دنیا جایگاه مناسبی ندارد و یکی از چالش ها و تنگناهای بخش انرژی کشور بالا بودن رشد مصرف انرژی می باشد، در کشور هایی که GDP  بالایی دارند انتظار است که شدت انرژی بالاتر باشدو بدترین حالت برای رشد پایین GDP و شدت انرژی بالاست که متاسفانه ما دچار آن هستیم یعنی رشد مصرف انرژی در کشورمان بالاست ولی در زنجیره خلق ارزش از آن استفاده نمی کنیم.
وی خاطر نشان کرد: در هیچ جای دنیا مصرف لجام گسیخته انرژی پذیرفته نیست و در این زمینه بایستی الگوی مصرف با فرهنگ سازی اصلاح گردد و به منظور اشاعه ترویج و گسترش فرهنگ صرفه جویی در مصرف انرژی لازم است با آموزش علمی و آگاهی بخشی نگرش افراد در جامعه نسبت به انرژی تغییر یابد.
وی افزود: برای تغییر نگرش به تغییر مدل ذهنی و نهایتا تغییر در رفتار مصرفی مردم نیازمند کار علمی است و ما در این زمینه از دانشگاهیان می خواهیم که با استفاده از علوم اجتماعی در تغییر نگرش و رفتار مصرفی ما را یاری دهند بطوریکه مشترکین ضمن پی بردن به ارزش واقعی برق از بد مصرفی به مصرف صحیح انرژی برسند.
طاهر رئیس دانشگاه ضمن خیر مقدم گفت: دانشگاه شهید باهنر کرمان به عنوان دانشگاه مادر استان و بزرگترین دانشگاه جنوب شرق کشور است و با توجه به جنگ اقتصادی که وجود دارد، بایستی نقش مهمی را در در زمینۀ رونق تولید انجام داد.
وی افزود: در این چند سال اخیر نیز کارهای بزرگی توسط همکاران اعضای هیأت علمی ومخصوصا قشر دانشگاهی صورت گرفته است و دستاوردهای خوبی هم از نظر بین‌المللی و داخلی نصیب دانشگاه شد.
وی با اشاره به نقش اعضا هیأت علمی دانشگاه و ارتباط با صنعت عنوان کرد: اعضای هیأت علمی می‌توانند نقش مهمی داشته باشند، زیرا ارتباط با صنعت، تنها به دانشکده خاصی محدود نمی‌شود و رشتههای انسانی هم می‌توانند نقش پررنگی داشته باشند.
وی افزود: نقش فرهنگی، اجتماعی، مدیریتی در انجام طرح‌ها بسیار مهم است به عبارت دیگر هر طرح صنعتی اگر یک پیوست فرهنگی هم همراه آن باشد، نتایج خیلی بهتری خواهد داشت.
دکتر طاهر گفت: با توجه به پتانسیلی که در دانشگاه شهید باهنر وجود دارد، دانشگاهیان می توانند مسائل فرهنگی مطرح کنند و به شرکت برق جنوب مشاوره دهند.
نظام آبادی‌پور معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه، گفت: در راستای همکاری متقابل علمی مابین دانشگاه و صنعت، خانه دانشگاه در شرکت توزیع برق جنوب کرمان در سال ۱۳۹۶ خانه صنعت در محل دانشگاه شهید باهنر کرمان توسط این شرکت  تجهیز و راه اندازی شد.
وی خاطر نشان کرد: خانه صنعت و خانه دانشگاه به منظور افزایش سطح کمی و کیفی همکاری‌های علمی دانشگاه با شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان و با هدف استخراج نیازهای علمی و تحقیقاتی تأسیس و راه اندازی گردید. با راه اندازی این مکان استادان و دانشجویان دانشگاه می‌توانند با حضور در محل شرکت و برگزاری جلسات مشترک نسبت به استخراج مشکلات و اولویت‌های تحقیقاتی اقدام نمایند و نیز ارتباط موثری در زمینه فعالیت‌های شرکت برق داشته باشند.
وی در خصوص همکاری که با شرکت توزیع برق جنوب گفت: در سال۱۳۹۲تفاهم نامه ای بین دانشگاه و شرکت برق جنوب امضا شد که در آن بیشتر نگاه فنی را در بر داشت اما در این بین مشکلات دیگری مانند پیوست‌های فرهنگی که باید در مسائل فنی رعایت شود. در این تفاهم نامه رویکردهای فرهنگی نیز اضافه شده است و بعدا رویکردهای اجتماعی در قبال مدیریت مصرف انرژِی نیز به آن افزوده شد.
در ادامه نظام آبادی‌پور در زمینه قراردادها و طرح‌هایی که شرکت برق جنوب به دانشگاه می‌دهد که بسیار کاربردی و در راستای رفع مشکلات جامعه هستند تقدیر و تشکر کرد.
در ادامه این نشست گزارشی از عملکرد و اقدامات صورت گرفته شرکت توزیع برق جنوب توسط شیخ شعاعی معاون مهندسی و برنامه ریزی برق  به صورت پاورپوینت ارائه شد.
در پایان این نشست، از مهندس مهدوی نیا مدیر عامل شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان تقدیر گردید و نمایشگاه دائمی تجهیزات شبکه‌های توزیع انرژی الکتریکی دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز افتتاح شد.
 
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/587