printlogo


رییس پلیس راه استان کرمان اعلام کرد:
آغاز طرح تابستانه پلیس در جاده‌های استان کرمان
آغاز طرح تابستانه پلیس در جاده‌های استان کرمان
کد خبر: 594
رییس پلیس راه استان کرمان گفت: در سه ماهه تابستان سال گذشته 142 نفر در حوادث جاده ای شمال استان کرمان جان خود را از دست داده و یک هزار و 165 نفر مجروح شده اند.
 سرهنگ"علی‌اکبر نصیری" امروز 10 تیرماه در نشست خبری اظهار کرد: طرح تابستانه پلیس از ابتدای تیرماه جاری آغاز شده و تلاش ما در طرح این است که مسافران سفری کم حادثه و بی خطر داشته باشند و برای کسانی که از دیگر اسان ها آمده و در طول جاده های استان کرمان تردد دارند، اتفاقی نیفتد.
وی افزود: پلیس راه استان مانند سنوات قبل و براساس دستورالعمل ها و با تمامی امکانات و پرسنل با به کارگیری 120 تیم گشتی، 400 نفر پرسنل پلیس راه، تجهیزات در اختیار و دوربین های کنترل سیار و سامانه های هوشمند کنترل سرعت جاده ای تلاش می کند تابستانی ایمن تر از سال گذشته داشته باشیم.
نصیری تصریح کرد: 134 سامانه هوشمند کنترل سرعت جاده در شمال استان پیش بینی شده که 90 مورد فعال است و میانگین سرعت بین پایه دوربین ها نیز محاسبه می شود.
رییس پلیس راه شمال استان کرمان بیان کرد: در سه ماهه تابستان سال گذشته 142 نفر در حوادث جاده ای شمال استان کرمان جان خود را از دست داده و یک هزار و 165 نفر مجروح شده اند.
وی با اشاره به اینکه اگر رانندگان مقررات را رعایت نکنند، تابستان می تواند جزو پرحادثه ترین ماه های سال باشد، افزود: بازدید وسیله نقلیه و کنترل آن قبل از سفر خیلی مهم است و باید رفع نقص سیستم ترمز صورت بگیرد تا خطرات کاهش یابد.
نصیری اظهار کرد: توصیه همیشگی پلیس بر رعایت مقررات در طول سفر و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز است که این موارد از عوامل اصلی و تشدیدکننده صدمات در تصادفات هستند.
رییس پلیس راه استان کرمان گفت: توجه به جلو و علائم به ویژه در جاده هایی که برای اولین بار حضور می یابند از نکات مهم است و باید رانندگان به آن توجه داشته باشند.
وی افزود: بخش زیادی از حوادث سال قبل واژگونی بوده که 53 درصد از حوادث ترافیکی را شامل می شود که عامل اصلی آن عدم توجه به جلو است که سرگرم شدن و صحبت کردن با سرنشینان خودرو، استفاده از تلفن همراه، سرگرم شدن به وسائل سمعی بصری و ... از عوامل آن است.
نصیری اظهار کرد: یکی دیگر از عوامل خستگی و خواب آلودگی است که متاسفانه بسیاری از رانندگان و مسافران فقط به مبداء و مقصد توجه می کنند در حالی که به ازای هر دو ساعت رانندگی باید 15 دقیقه استراحت کرد.
وی بیان کرد: از رانندگان درخواست داریم که در راه های استان کرمان که فاصله شهرها زیاد است رعایت کنند و استراحت داشته باشند.
رییس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: 30 کیلومتری نزدیک شهرها نقاط حادثه خیز است که 50 تا 60 درصد حوادث در این نقاط رخ می دهد زیرا علاوه بر خستگی رانندگان، در این مسیرها موتورسواران، عابران پیاده و دوچرخه سواران نیز حضور دارند.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: بدترین مسئله، مسابقه گذاشتن با خود در رانندگی است و نباید در رانندگی کَل کَل کرد و رانندگان هر دفعه در رانندگی به دنبال رکورد نباشند.
نصیری با تاکید بر استفاده از چراغ راهنما در رانندگی بیان کرد: همواره تاکید داری که به آینه های خودرو اطمینان نکنید زیرا نقطه کور دارند و در گرش و دور باید حتما باید نگاه کرد.
رییس پلیس راه استان کرمان با بیان اینکه در سفرهای داخل استان کرمان علی رغم اینکه کوتاه است اما پرحادثه است و محورهای کوهپایه، هفت باغ، جاده دلفارد و دارزین از محورهای پرحادثه داخل استان هستند گفت: بسیاری از رانندگان فکر می کنند این سفرها نیاز به استانداردهای سفر طولانی ندارند در حالی که باید از ریسک پرهیز کرد و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز اصل است.
وی با اشاره به اینکه رانندگی یک مسئولیت است و همه باید مسئولیت پذیر باشیم، اظهار کرد: شماره تلفن 197 پلیس برای ثبت انتقادات، پیشنهادات و گلایه از نحوه برخورد یا تقدیر از عملکرد همکاران در خدمت شهروندان است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/594