printlogo


نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس،مطرح کرد:
افزایش پوشش تراکنش های مالی اینستکس، کف حقوق برجامی ایران
افزایش پوشش تراکنش های مالی اینستکس، کف حقوق برجامی ایران
کد خبر: 597
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: اروپا باید با اجرایی کردن اینستکس گام عملی در جهت بقای برجام بردارد، چراکه عملیاتی شدن واقعی و افزایش پوشش آن در خصوص تراکنش های مالی کف حق برجامی کشورمان است.

احمد انارکی محمدی  نماینده رفسنجان و نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اعلام خبری مبنی بر انجام نخستین تبادل مالی توسط اینستکس، گفت: اروپا دست به عصا و با ملاحظه در راه اندازی اینستکس عمل می کند، در حالی که اجرای کامل آن باید در دستور کار اروپایی ها باشد و خواسته بزرگی نیست.

 نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، افزود: با وجود اینکه برجام جلوی برخی از توطئه های دشمنان را گرفت و درشرایط فشارهای سخت تحریمی فرصت تجدید قوا به اقتصاد کشور را داد، اما با خروج آمریکا توافق هسته ای نتوانست تامین کننده منافع ایران باشد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی خواسته بزرگی از اروپا ندارد، ادامه داد:عملیاتی شدن واقعی اینستکس در مرحله اول و افزایش پوشش آن در خصوص تراکنش های مالی کف حق برجامی کشورمان است.

انارکی محمدی با تاکید بر اینکه اروپا باید بداند دیگر زمان وعده دادن گذشته و هیچ زمانی برای انتظار وجود ندارد و صبوری بیش از این به اقتدار مردم ونظام لطمه می زند، اظهار کرد: پس از خروج آمریکا، برجام دوطرف دارد، اروپا به همراه چین و روسیه و ایران از سوی دیگر، بنابراین منطقی نیست که یک طرف در عمل به برجام پایبند باشد و طرف دیگر در حرف از برجام حمایت کند.

اروپا باید با اجرایی کردن اینستکس گام عملی در جهت بقای برجام بردارد

وی با بیان اینکه برنامه زمانبندی ایران در خصوص کاهش تعهدات حق کشورمان است، افزود: اروپا باید با اجرایی کردن اینستکس گام عملی در جهت بقای برجام بردارد، البته جمهوری اسلامی نیز همچون گذشته با تدبیر عمل کرده وضمن اصرار بر اجرایی شدن تعهدات اروپا، فرصت سوءاستفاده و توطئه را از دشمنان خواهد گرفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اینکه هرچند خروج آمریکا از برجام در جهت تحریک کشورمان به خروج از آن انجام شد اما با درایت مسئولان و مقاومت مردم، بهانه برهم ریختن کلی برجام از آمریکا گرفته شد، ادامه داد: در حال حاضر پس از ماه ها صبوری و فرصت دادن به اروپا فرآیند کاهش برخی تعهدات را در پیش گرفته شده است و بی شک افکار عمومی جهان در خصوص پایان صبر جمهوری اسلامی و حق کاهش تعهدات هم نظر هستند.

انارکی با بیان اینکه برخی در جهان سعی می کردند عدم خروج از برجام و صبوری ایران را به نگرانی تعبیر کنند، تصریح کرد: آغاز برخی فرآیندهای غنی سازی از یک سو و هدف قراردادن پهپاد آمریکایی از سوی دیگر، تمام تعبیرات دشمنان را پنبه کرد و اقتدار ایران اسلامی را به گوش جهانیان رساند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه وقتی ایران درصدد کاهش تنش در منطقه است این نباید به منزله خطر انگاشته شود، تصریح کرد: کاهش تنش در منطقه به نفع کشورهای منطقه است و افزایش تنش به طور قطع به نفع آمریکا، رژیم صهیونیستی و شرکت های تولید کننده اسلحه خواهد بود.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/597