printlogo


با حضور وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی،انجام شد
افتتاح بخش پیوند اعضاء «حاج حسین جلالپور» در بیمارستان افضلی پور
افتتاح بخش پیوند اعضاء «حاج حسین جلالپور» در بیمارستان افضلی پور
کد خبر: 604
بخش پیوند اعضاء مرحوم حاج حسین جلالپور بیمارستان افضلی پور کرمان با حضور وزیر بهداشت، استاندار کرمان، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و جمعی از مسوولان استانی افتتاح شد.
 در ادامه برنامه های دومین روز سفر وزیر بهداشت به استان کرمان،بخش پیوند اعضاء مرحوم حاج حسین جلالپور بیمارستان افضلی پور کرمان با حضور وزیر بهداشت و همراهی محسن جلالپور رییس سابق اتاق کرمان و ایران که این مرکز را به نام و یاد پدر خیر و نیک اندیش خود بنا نهاده، افتتاح شد.  این مرکزپزشکی  تخصصی با زیربنای ۴۵۰۰ مترمربع و هزینه کرد ۴۵ میلیارد تومان احداث شده است.
بخش پیوند اعضاء بیمارستان افضلی پور کرمان دارای ۴۴ تخت و ۴ اتاق عمل است که در سه بخش پیوند مغز استخوان، کبد و کلیه به مراجعان خدمات ارائه خواهد داد.

خیر عمومی در توسعه فعالیت بخش خصوصی

رئیس سابق اتاق ایران و کرمان گفت: نگاه به مردم، استمداد از آنها و محدود نکردن فعالیت های بخش خصوصی، خیر عمومی، تامین نیازها و حل مشکلات جامعه را در پی خواهد داشت.

محسن جلال پور در آئین افتتاح بخش پیوند اعضاء مرحوم حاج حسین جلال پور در بیمارستان افضلی پور کرمان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: بنیاد نفیس با تفکر جمعی از فعالان اقتصادی در دهه 80 در اتاق کرمان شکل گرفت و به بررسی نیازهای استان پرداخت.

وی، رفع نیازهای درمانی به ویژه در حوزه پیوند اعضاء را به عنوان نیاز منطقه و استان، گام نخست فعالیت های بنیاد نفیس عنوان کرد و ادامه داد: در ابتدا بسیاری افراد اجرای این ایده را یک رویا می دانستند اما فعالیت ها برای ایجاد بخش پیوند اعضاء آغاز شد. جلال پور ادامه داد: پس از تشکیل بنیاد نفیس متوجه شدیم که استعدادهای لازم در استان کرمان وجود دارند و فقط به حلقه ای برای اتصال نیاز دارند که این مهم اتفاق افتاد و بسیاری از کشورهای جهان به آن غبطه می خورند.

وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت ها و کنار هم قراردادن آنها نیز در طول سال ها فعالیت در بنیاد نفیس وجود داشت و نتیجه لازم حاصل شد. جلال پور، با اشاره به جمله محمد یونس، اقتصاددان بنگلادشی که گفته بود "باید از امور کوچک شروع کنیم، هیچ پدیده‌ای یک‌شبه تغییر نمی‌کند" اظهار داشت: اگر حل مسائل را در حد افراد پائین بیاورید امکان‌پذیر است. وی ضمن یادآوری این نکته که اصلاح را از یک نفر و کار خیر را از چند نفر و از جمع های کوچک آغاز کنیم، افزود: این فعالیت ها نتایج بزرگی در پی خواهد داشت که می توانند نمونه و الگو باشند. جلال‌پور تصریح کرد: در ابتدا فعالیت های پیوند اعضاء در فضایی به مساحت 300 مترمربع در بیمارستان افضلی پور کرمان آغاز شد و هم اکنون این بخش در فضایی به مساحت پنج هزار مترمربع و بدون کمترین نقص به دانشگاه علوم پزشکی کرمان اهدا شده است.

این فعال و تحلیلگر اقتصادی، خاطرنشان کرد: بنیاد نفیس به دنبال دفع بلا از مردم و کاهش درد و بیماری از آنهاست و در این رابطه اقدامات بزرگ تری در حال انجام است. جلال پور، در پایان از تمامی مدیران استان و هیات مدیره بنیاد نفیس به پاس همراهی طی 14 سال گذشته قدردانی کرد.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/604