printlogo


رئیس مرکز مطالعات اتاق کرمان:
سامانه آمار و اطلاعات اقتصادی استان، راه اندازی شد
سامانه آمار و اطلاعات اقتصادی استان، راه اندازی شد
کد خبر: 611
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های اقتصادی اتاق کرمان از راه‌اندازی سامانه آمار و اطلاعات اقتصادی استان خبر داد.

مسعود رشیدی نژاد در نشست بررسی نقش و جایگاه سامانه اطلاعات جامع فعالیت های اقتصادی در اشتغال و توسعه، افزود: مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی از حدود دو سال گذشته تاکنون به جمع آوری، مستندسازی و ایجاد سامانه داده‌های اقتصادی پرداخته و هدف خود را بر روی تهیه داده های قابل استناد اقتصادی برای تصمیم گیری و تصمیم سازی قرار داده است.

وی با اشاره به نبودن اطلاعات اقتصادی در حوزه محصولات و خدمات ادامه داد: با مرکز ملی آمار ایران و بانک مرکزی، مکاتبات و نشست هایی انجام و برگزار و با کمک و تایید مرکز آمار اتاق ایران مدلی طراحی شد. رشیدی نژاد، تصریح کرد: ابتدا در حوزه کشاورزی ورود کردیم و در این مدل سه گروه آمار از نظر کدبندی جهانی آیسیک، cps (محصول) و hs (گمرک، صادرات و واردات) دسته بندی و تقریبا داده ها بر اساس زبان مشترک بین المللی جمع آوری شدند.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های اقتصادی اتاق کرمان خاطرنشان کرد: اطلاعات مربوط به حوزه های گردشگری و سپس صنعت در مرحله بعد ورود داده های تایید شده به این سامانه قرار دارد. وی ادامه داد: برای پاکسازی داده‌ها قرارداد پژوهشی با گروه آمار دانشگاه شهید باهنر کرمان امضا شده و کار در حال انجام است.

رشیدی نژاد با بیان اینکه در این سامانه اطلاعات کلان اقتصادی جمع آوری شده است گفت: این در حالی است که فعالان اقتصادی گاهی به اطلاعات جزئی اقتصادی نیاز دارند که در این رابطه به معرفی سامانه اطلاعات جامع فعالیت های اقتصادی خواهیم پرداخت.

گفتنی است در ادامه این نشست"حسن فلاح" دکترای مهندسی صنایع و استاد بازنشسته دانشگاه به معرفی سامانه اطلاعات جامع فعالیت های اقتصادی و جنبه کاربردی آن در صنایع و سازمان ها پرداخت.  

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/611