printlogo


پیش بینی وضیعت قیمت مسکن در نیمه اول سال ۹۸
پیش بینی وضیعت قیمت مسکن در نیمه اول سال ۹۸
کد خبر: 63
نایب رئیس اول اتحادیه املاک با اشاره به اینکه قیمت مسکن تا شهریور ماه سال آینده تغییری نخواهد کرد گفت: اگر قیمت دلار در سال آینده افزایش نیابد بخشی از قیمت واحد‌های مسکونی که به صورت نامتعارف افزایش یافته است تحت تاثیر قرار می‌گیرد و به مرور شاهد شکسته شدن قیمت‌ها در بازار مسکن خواهیم بود.

حسام عقبایی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، در خصوص شرایط بازار مسکن در ماه‌های پایانی سال بیان کرد: قیمت واحد‌های متوسط و متراژ پایین تا پایان سال تغییر چندانی نخواهد کرد و کاهش یک تا ۲ درصدی قیمت در این واحد‌هادر صورت توازن در عرضه و تقاضای متعادل مسکن صورت می‌گیرد.
وی در ادامه افزود: در قیمت واحد‌های متوسط و متراژ پایین توازنی در عرضه و تقاضا وجود ندارد به همین دلیل شاهد افزایش چشمگیر قیمت‌ها این واحد‌ها در بازار مسکن بوده ایم.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک در توضیح پیش بینی شرایط بازار مسکن در سال آینده گفت: با توجه به عدم افزایش تسهیلات مسکن تا پایان شهریور ماه سال آینده شرایط در بازار مسکن به همین منوال ادامه دارد و تغییر چندانی در قیمت واحد‌های مسکونی رخ نمی‌دهد.


عقبایی تاکید کرد: بهبود و رونق بازار مسکن با اجرای سیاست‌های صحیح مسکنی و افزایش تسهیلات با اقساط بلند مدت محقق می‌شود.


وی با اشاره به اینکه سیاست‌های دولت عامل رونق بازار مسکن نشده، اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم برای رونق بازار مسکن فراهم نیست و در این بازار سیاست‌های جدیدی وجود ندارد و همین امر موجب رکود در بازار مسکن شده است.


نایب رئیس اول اتحادیه املاک خاطر نشان کرد: اگر قیمت دلار در سال آینده افزایش نیابد بخشی از قیمت واحد‌های مسکونی که به صورت نامتعارف و جهشی افزایش یافته است تحت تاثیر قرار می‌گیرد و به مرور شاهد شکسته شدن قیمت‌ها در بازار خواهیم بود.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/63