printlogo


در سفر به کرمان انجام شد؛
بازدید معاون امور اقتصادی وزیر کشور از واحدهای صنعتی و تولیدی
بازدید معاون امور اقتصادی وزیر کشور از واحدهای صنعتی و تولیدی
کد خبر: 647
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در سفر به استان کرمان، به همراه استاندار کرمان و جمعی از مدیران استانی از مجتمع فولاد بوتیا، کارخانه های آلومینیوم هزار، لاوان تابلو و گروه صنعتی قطعه گستر در شهر کرمان بازدید و بر تلاش دولت برای حل مشکلات واحدهای تولیدی تأکید کرد.
بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در سفر خود به استان کرمان به همراه استاندار کرمان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و جمعی از مدیران استان از چهار واحد تولیدی و صنعتی در شهر کرمان بازدید کرد.

******حضور در کارخانه گندله سازی بوتیا
دکتر دین پرست ابتدا با حضور در کارخانه گندله سازی بوتیا، ضمن بازدید از قسمت های مختلف این واحد تولیدی، از نزدیک در جریان مشکلات آن ها قرار گرفت و بر پیگیری برای حل مشکلات آن ها تأکید کرد. عملیات ساخت کارخانه گندله سازی فولاد بوتیای ایرانیان از اردیبهشت سال 94 آغاز و در تیر 96 به صورت آزمایشی تولید خود را آغاز کرده است و پس از تکمیل با ظرفیت کامل در دی ماه 97 به بهره برداری رسیده است.
محصول این کارخانه گندله سنگ آهن است که از معادن داخل استان و استان های همجوار تامین می شود. ظرفیت سالانه تولید کارخانه 2 میلیون و 500 هزار تن است و برای احداث آن 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است. این کارخانه زمینه اشتغال 400 نفر به صورت مستقیم و حدود 2000 نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم نموده است.

****کارخانه آلومینیوم هزار
معاون وزیر کشور در ادامه بررسی واحدهای کرمان، با حضور در شهرک صنعتی شماره 2 کرمان از مجتمع کارخانجات آلومینیوم هزار بازدید کرد. براساس این گزارش؛ این مجتمع در زمینی به مساحت 145 هزار متر مربع و زیربنای آن بالع بر 50 هزار مترمربع است.
گفتنی است عملیات احداث ساختمانی مجتمع در سال 1380 آغاز و در زمستان 83 و تا پایان سال 1384 عملیات نصب ماشین آلات به اجرا در آمد و در سال 1385 مراحل راه اندازی و تست خطوط تولید صورت پذیرفت.
برپایه این گزارش؛ ظرفیت مجتمع کارخانه آلومینیوم هزار در سال 48 هزار تن است که زمینه اشتغال 350 نفر را فراهم کرده است.

***بازدید از کارخانه تولید مته گروه صنعتی قطعه گستر
معاون وزیر کشور در ادامه حضور خود در واحدهای تولیدی شهر کرمان از کارخانجات لاوان تابلو و قطعه گستر بازدید کرد.
گروه صنعتی قطعه گستر در سال 1374 فعالیت خود را در حوزه تولیدات تجهیزات قطعات مورد هدف معادن و صنایع بزرگ کشور از جمله شرکت ملی مس ایران، شرکت صنعتی معدنی گل گهر، سنگ آهن مرکزی، کارخانجات تولید تایر و شرکت های سیمان با ظرفیت تولید هزار تن در سال آغاز نموده است.
واحد تولید ابزار و مته های صنعتی مورد مصرف در کل صنایع به عنوان یکی از واحدهای زیرمجموعه گروه صنعتی قطعه گستر به صورت انحصاری در کشور با ظرفیت 20 میلیون مته در سال با تکنولوژی شرکت گرینگ آلمان و با 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری فعالیت می نماید.
واحد ریخته گری به روش القائی با ظرفیت هزار و 500 تن در سال نیز به عنوان یکی از واحدهای زیرمجموعه این گروه با 30 میلیارد تومان سرمایه گذاری فعالیت می نماید.
طرح توسعه گروه صنعتی قطعه گستر نیز تحت عنوان ماشین کاری سنگین به روش c.n.c برای اولین بار در کشور با تجهیزات روز دنیا با ظرفیت پنج هزار تن در سال با 15 میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال انجام است که پس از بهره برداری 150 نفر اشتغالزایی می نماید. در حال حاضر بیش از 200 نفر در این شرکت گروه صنعتی قطعه گستر مشغول فعالیت می باشد.

**** بازدید از شرکت لاوان تابلو گروه صنعتی لاوان
شرکت لاوان تابلو در سال 1382 با تفکراتی نوین و مبتنی بر جدیدترین روش های روز دنیا و تحت استانداردهای معتبر بین المللی و داخلی در زمینه طراحی و تولید انواع تابلوهای فشار ضعیف و فشار متوسط در مدل های فیکس و کشویی و تابلوهای پروسس و کنترل پا به عرصه صنعت برق کشور گذاشت و در سال های فعالیت خود با کسب استانداردهای محصول و سیستم، آموزش مستمر، بهره گیری از بهترین تکنولوژی های روز دنیا، خلاقیت ، تلاش و همدلی مدیران، کارشناسان و کارکنان یکی از موفق ترین را الگوهای جهانی یعنی ISO9001-2008 در شرکت پیاده سازی نموده است.
شکل گیری شرکت مهندسی لاوان نیرو آکام در 21 مرداد ماه سال 89 به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه صنعـتی لاوان آغاز شد و هدف اصلی از تاسیـس شرکت در ابتدا پیـمانکاری عمـومی پروژه های برق به صورت کلیـد در دسـت ( EPC) بوده است. شرکت بارز کلید نیز به عنوان اولین تولید کننده سکسیونر گازی و دژنگتور خلا در سطح ولتاژ 24 و 36کیلو ولت ، در سال 1389 در کرمان تحت عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه صنعـتی لاوان شروع به کار نمود.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/647