printlogo


در نشست مشترک دکتر پورابراهیمی با صندق بیمه محصولات کشاورزی عنوان شد:
افزایش ضریب پرداخت خسارت به محصولات کشاورزی استان کرمان
افزایش ضریب پرداخت خسارت به محصولات کشاورزی استان کرمان
کد خبر: 668
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از افزایش ضریب پرداخت خسارت به محصولات کشاورزی استان کرمان با موافقت مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور خبر داد.
"محمدرضا پورابراهیمی" در نشست مشترک با مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی و نماینده مردم زرند و کوهبنان و نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بیمه محصولات کشاورزی استان، گفت: در ادامه نشست هایی که در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برای پیگیری بیمه محصولات کشاورزی استان داشتیم، اقداماتی از طرف مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی صورت گرفته که البته به دلیل حجم زیاد خسارت وارده به محصولات استان در سال گذشته، پرداخت تعهدات نیازمند افزایش اعتبار است.
وی با قدردانی از زحمات و پیگیری های صندوق بیمه محصولات کشارزی، اظهار کرد: حجم گسترده خسارت‌های وارده به محصولات کشاورزی استان را داریم که حتی با افزایش منابع از سوی صندوق پاسخگو نیست، اما با این حال بابت افزایش پوشش بیمه خسارت‌های کشاورزی قدردانی می کنیم.
در ادامه جلسه "حسن نژاد" مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی ضمن قدردانی از پیگیری های کمیسیون اقتصادی مجلس و جلسات مستمری که برای کمک به صندوق انجام شده اعلام کرد: بیش از توان مالی صندوق سعی کردیم که بتوانیم به دلیل حجم خسارات ها مشکلات کشاورزان استان کرمان را مورد بررسی قرار دهیم.
وی توضیح داد: در مجموع استان کرمان 66 هزار هکتار باغ پسته و 33 هزار هکتار باغ زراعی و 6 هزار هکتار هم اراضی منابع طبیعی تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارند که 52میلیارد تومان حق بیمه آنها است که پرداخت شده که حدود 36 میلیارد تومان آن سهم باغ‌های پسته است.
مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی ادامه داد: با پیگیری های نمایندگان مجلس و کمک به صندوق بیمه کشاورزی، مجموع پرداختی هایی که تا الان برای بازپرداخت تعهدات مربوط به باغ های پسته انجام شده 285 میلیارد تومان بوده که به زودی باافزایش ضریب پرداخت خسارت، این عدد به 60 میلیارد تومان افزایش یابد که تا حدی به خسارت وارده کشاورزان کمک می کند.
وی بیان کرد: در مجموع تلاش ما بر این است که با افزایش ظرفیت بیمه های پایه، الحاقی و ترجیحی بتوان در خصوص این موضوع اقدام کنیم و امسال به تکالیف قانونی خودمان عمل کنیم.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/668