printlogo


رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان، از رویکرد دوره جدید این تشکل، خبر داد
تلاش برای تقویت بخش خصوصی استان کرمان
تلاش برای تقویت بخش خصوصی استان کرمان
کد خبر: 684
اقتصاد کرمان: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان که همزمان مسئولیت نائب رئیسی اتاق بازرگانی کرمان را هم عهده‏ دار است، معتقد است تشکل‏ ها و انجمن‏ ها می ‏توانند مطالبات فعالان بخش خصوصی و بنگاه‏های اقتصادی استان را پیگیری و به سرانجام برسانند. جلیل کاربخش اعتماد وزرات صنعت در تفویض بخشی از اختیارات به خانه صنعت ومعدن کرمان به عنوان یکی از استان‏های پایلوت در این زمینه را فرصتی برای هم‏ افزایی در جهت سرعت بخشیدن به رشد و توسعه اقتصادی استان می‏ داند.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح می کند: با وجود همزمانی دوره جدید فعالیت خانه صنعت، معدن و تجارت کرمان با تحریم های یکجانبه آمریکا و رقم خورده شرایط دشوار برای بنگاه های اقتصادی اما هم افزایی مجموعه سازمانها و تشکل های مرتبط با این حوزه می تواند از چالش ها و مسائل پیش روی واحدهای تولیدی بکاهد و زمینه توسعه فعالیت آنها و رونق تولید را فراهم سازد.
جلیل کاربخش راوری، یادآور می شود: بدون تردید این همدلی و هم افزایی می تواند اثر خود را در بهبود شرایط در استان بر جای بگذارد هر چند بخش قابل توجهی از چالش های بنگاه های استانی و ملی که در حوزه های بانکی، بیمه ای و مالیاتی است ربطی به تحریم ندارد و متاثر از نگاه سیاستگذار وارکان و عوامل اجرایی است.
وی افزود: همانگونه که اتاق بازرگانی کرمان و کمیسیون بانک، بیمه و امور مالیاتی اتاق در پیگیری جدی این مسائل و گشایش در موارد متعددی از آنها توفیق داشته است، خانه صنعت، معدن و تجارت هم با همین نگاه می تواند دستاوردهای موثری داشته باشد که در برنامه دوره جدید این تشکل به آن پرداخته خواهد شد.
رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت کرمان افزود: اعتماد وزارت صنعت و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در تفویض برخی اختیارات به خانه صنعت و معدن استان، فرصت مناسبی است که می تواند به اثرگذاری بیشتر در رفع موانع فعالیت اقتصادی و تولیدی استان، منجر شود.
وی تاکید کرد: به جای موازی کاری با سایر تشکل ها بر همراهی و هم افزایی اصرار داریم و حوزه های تخصصی و برنامه خاص خانه صنعت، معدن وتجارت را تدوین و اجرا خواهیم کرد.
جلیل کاربخش اظهار داشت: سال گذشته و برای اولین بار مراسم بزرگداشت روز صادرات در استان کرمان به اتاق کرمان محول شده بود که نتیجه کار از نظر صاحب نظران و مدیران بخش های مختلف رضایت بخش بود و برای فعالان این حوزه، انگیزه بخش بود و با همین رویکرد، واگذاری آئین بزرگداشت روز صنعت و معدن و تجلیل از صنعتگران و معدنکارن برگزیده استان به خانه صنعت، معدن و تجارت هم از اتفاق های خوبی است که در استان رقم خورده و می تواند انگیزه و رغبت واحدهای تولیدی به مشارکت در این برنامه را افزایش دهد.
وی تصریح کرد: لازم است به دلیل اینکه در اولین دوره برگزاری این مراسم از سوی خانه صنعت، معدن و تجارت با محدودیت زمان مواجه بودیم و احتمالاً توافقی وجود داشته باشد پیشاپیش از فعالان پرتلاش اقتصادی استان پوزش می طلبم.
وی افزود: با  هماهنگی مجموعه ای از نهادهای علمی و اقتصادی استان، مشوق هایی برای برگزیدگان این مراسم در نظر گرفته شده است و در ادامه تفاهم نامه هایی که از ابتدای این دوره با دانشگاهها و مراکز علمی و اقتصادی همچون پارک علم و فن آوری منعقد کرده ایم ارتباط و هم افزایی با بخش های مختلف موثر بر فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی و معدنی استان در دستور کار قرار دارد.
جلیل کاربخش با اشاره به حضور خود در هیات مدیره یکی از انجمن های همگن خانه صنعت و معدن استان در دوره های قبل، افزود: خانه صنعت، معدن وتجارت استان در دوره قبل به نوعی دچار رکود شده بود و قادر به حل و فصل مشکلات و مسائل بخش خصوصی استان نبود که ضرورت داشت احیا وتقویت شود.
وی تصریح کرد: با اعتماد سازمان صنعت و معدن استان و همراهی هیات مدیره جدید و دبیر کل جوان وخلاق خانه در دوره جدید در تلاش هستیم با حمایت اعضا و با اولویت بندی مسائل پیش روی فعالان اقتصادی استان، در مسیر رفع آنها و توسعه اقتصاد بخش خصوصی کرمان گام برداریم.
کاربخش افزود: امسال در فرآیند انتخاب واحدهای برگزیده صنعتی و معدنی استان کرمان، بررسی های دقیق و مبتنی بر معیارهای صحیح صورت گرفته و برای اولین بار از نمایندگان بانوان فعال در این بخش ها و واحدهای دانش بنیان تجلیل خواهد شد ضمن اینکه سطح برگزاری مراسم نیز با تجاربی که از این دوره به دست خواهیم آورد به شکل قطعی در سالهای بعد ارتقا خواهد یافت
 
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/684