printlogo


دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت کرمان،مطرح کرد
توسعه اقتصادی و صنعتی بر مدار همدلی و هم افزایی
توسعه اقتصادی و صنعتی بر مدار همدلی و هم افزایی
کد خبر: 685
دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت در مدت کوتاهی که از پذیرش مسئولیت‏ اش در این نهاد می‏ گذرد، نشان داده که اعتماد به جوانان می‏ تواند زمینه حرکت‏ های بزرگ و کارهای ماندگار و اثرگذار را فراهم آورد. کیان سیدی تأکید می‏ کند: دستاوردهای خانه صنعت، معدن و تجارت در دوره جدید فعالیت‌ این نهاد،محصول همراهی و همدلی ریاست و معاونان سازمان صنعت،معدن و تجارت استان کرمان با این تشکل است.
کیان سیدی، با اشاره به انتخاب استان کرمان به عنوان پایلوت تفویض اختیار به خانه صنعت،معدن و تجارت،تاکید کرد: دیدگاه کاملا مثبتی هم در سطح رئیس سازمان و هم در سطح معاونان سازمان صنعت،معدن و تجارت استان کرمان در مورد تفویض اختیارات غیرحاکمیتی به بخش خصوصی وجود دارد و با همین نگاه بوده که دستاوردهای کنونی خانه صنعت،معدن و تجارت استان در همین مدت کوتاه رقم خورده است. وی افزود: خانه صنعت و معدن در برخی از استان‌ها مثل یزد، خراسان رضوی و تهران بسیار قوی عمل کرده است و از لحاظ عملکردی در سطح اتاق بازرگانی این استان‌ها قرار دارند. وی تاکید کرد: از دوره‌ای که هیات مدیره‌ی جدید خانه شروع به کار کرده است، با حمایت‌های سازمان تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا بتوانیم هم اعتماد بخش دولتی را به دست بیاوریم و هم اعتماد بخش خصوصی را جلب کنیم.
سیدی تاکید کرد: اعتقاد داریم تشکل بخش خصوصی باید از حقوق بخش خصوصی در کارگروه‌های رفع موانع تولید دفاع کند. خوشبختانه با عملکردی که سایر اعضای هیات مدیره در تشکل‌ها داشتند اعتماد به این بخش شکل گرفته است وتوانسته‌ایم جزو خانه‌هایی باشیم که این تفویض اختیار به آن‌ها صورت گرفته است.
سیدی با اشاره به اینکه برای اولین بار در استان کرمان مسوولیت برگزاری روز صنعت و معدن به خانه صنعت، معدن و تجارت، محول شده است، گفت: روز صنعت و معدن در بسیاری از استان‌ها که خانه‌های ریشه دارتری دارند در سنوات قبل توسط خانه‌ها انجام می‌شده است ولی در کرمان به دلیل اینکه این اتفاق به تازگی رقم خورده با کمبود زمان مواجه بودیم که لازم است پیشاپیش از تمامی مدیران و فعالان عزیز صنعتی و معدنی استان به دلیل نواقصی که احتمالا در مسیر روند اجرایی بزرگداشت این روز وجود خواهد داشت، عذرخواهی کنم.
سیدی با توضیح روند فعالیت خانه صنعت ، معدن و تجارت در برگزاری این روز اظهار کرد: یک کمیته اجرایی با حضور دستگاه‌های مختلف مثل اتاق بازرگانی، شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره استاندارد تشکیل شد و سعی کردیم مجموعه‌هایی مثل پارک علم و فناوری که می‌توانند به شرکت‌های کوچک کمک کنند را در کمیته اجرایی داشته باشیم.
کیان سیدی از برگزیده شدن 4 شرکت دانش بنیان برای اولین بار خبر داد و عنوان کرد: این یک فرهنگسازی است که واحدهای ما با شرکت‌ها دانش بنیان همکاری کنند همچنین معیارها را سعی کردیم با معیارهای وزارت خانه مطابقت بدهیم ولی بیشتر سعی کردیم به واحدها و شرکت‌های کوچک توجه کنیم تا بتوانیم انگیزه‌ را برای واحدها بیشتر کنیم و از دستگاه‌های مختلف مثل شرکت شهرک‌های صنعتی و پارک علم و فناوری درخواست کردیم که یک مشوق‌هایی برای واحدهای نمونه صنعتی و معدنی در نظر بگیرند که این کار انجام شده و از طریق خانه، اطلاع رسانی خواهد شد.
دبیرکل خانه صنعت،معدن و تجارت کرمان تصریح کرد: هدف اصلی ما در خانه صنعت ، معدن و تجارت، ایجاد ارتباط میان ارگان‌هایی است که می‌توانند با بخش صنعت هم افزایی داشته باشند.
کیان سیدی ادامه داد: به عنوان مثال برخی واحدهای ماپارک علم و فناوری را نمی‌شناسند، کانون وکلا را نمی‌شناسند و فرهنگ مشاوره در واحدهای ما بسیار ضعیف است،حتی با ارگان‌هایی مثل فنی و حرفه‌ای تا حد زیادی بیگانه هستند. برنامه ما این است که ارگان‌هایی که می‌توانند با بخش صنعت هم افزایی داشته باشند را از طریق خانه به بخش صنعت متصل کنیم.
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت کرمان عنوان کرد: ما در حال امضای تفاهم نامه با مجموعه های موثر علمی و اقتصادی استان هستیم و برای اولین بار در ایران می‌خواهیم وکیل تخصصی برای بخش صنعت و معدن داشته باشیم.
وی گفت: در برنامه سال جاری خانه، برگزاری تورهای صنعتی برای مدیران واحدهای صنعتی و معدنی استان را خواهیم داشت.
سیدی وضعیت خانه صنعت ، معدن و تجارت استان کرمان را در شروع دوره‌ی جدید یک تشکل نیمه فعال توصیف کرد و ادامه داد: ما در شرایط نیمه تعطیل این تشکل را تحویل گرفتیم. انجمن‌هایی که عضو خانه بودند به صورت اسمی حضور داشتند ولی هیچکدام پروانه تاسیس نداشتند و با پیگیری‌هایی که انجام شد یازده انجمنی که عضو خانه بودند جواز تاسیس گرفتند.
سیدی گفت: ما 8 انتخابات در خردادماه برگزار کردیم که 5 انتخابات ، انتخابات‌هایی بود که انجمن‌ها از قبل جواز تاسیس داشتند و 3 مجمع مربوط به انجمن‌هایی بود که تازه تاسیس شدند، انجمن‌ سم و کود، انجمن صنایع پلاستیک استان و انجمن فرآوری مواد معدنی استان. و این انجمن‌ها در مسیر گرفتن مجوز و انتخاب هیات رئیسه هستند.
 
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/685