printlogo


معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، خبر داد
افتتاح 6هزار میلیارد تومان پروژه صنعتی تا پایان 98
افتتاح 6هزار میلیارد تومان پروژه صنعتی تا پایان 98
کد خبر: 686
شرایط دشواری در عرصه اقتصادی کشور رقم خورده، اما پایمردی مدیران بنگاه‏های صنعتی و معدنی در استان کرمان سبب شده تا این استان در همین شرایط نیز مسیر توسعه را طی کند چنانکه به گفته امین غفاری ‏نژاد 51 درصد واحدهای استان فعال هستند و در شرایط مطلوبی قرار دارند و واحدهای نیمه فعال نیز رصد شده‏اند و مسائل آنها در حال پیگیری است.
امین غفاری نژاد درابتدا بر اساس برنامه سازمان صنعت،معدن و تجارت استان کرمان، خبر از افتتاح 6 هزار میلیارد تومان پروژه صنعتی و صنایع معدنی در استان کرمان تا پایان امسال می دهد.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در گفت و گو با «اقتصاد کرمان» آخرین وضعیت بخش صنعت استان کرمان را تشریح کرد و افزود: حدود 1538 پروانه بهره برداری در استان داریم که در بررسی های اخیر 320 واحد از این تعداد غیر فعال شناسایی شده است که امکان دارد مربوط به 5 یا ده سال گذشته باشند. امین غفاری نژاد اظهار داشت: 1218 پروانه بهره برداری فعال در استان هم به 2 گروه فعال و نیمه فعال تقسیم شده اند که واحدهای فعال، 51 درصد این تعداد را شامل می شوند و 625 واحدی هستند که با ظرفیت مناسب در حال فعالیت هستند.غفاری نژاد گفت: سایر واحدهای استان، واحدهای نیمه فعالی هستند که با 5 تا 35 درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند.
معاون امور صنایع سازمان صنعت،معدن و تجارت استان کرمان تاکید کرد: مسائل بخشی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان که متاثر از شرایط تحریم و بازار دچار چالش شده اند، به صورت مرتب در کارگروه رفع موانع تولید رصد می شوند و تلاش می شود با تقسیط بدهی های آنها یا تامین سرمایه در گردش برای آنها به چرخه فعالیت و تولید بازگردانده شوند.
غفاری نژاد گفت: تسهیلات رونق تولید در سال جدید هنوز ابلاغ نشده است اما به بخشی از واحدهای استان، یارانه تولید پرداخت شده است.
وی افزود: تعداد 169 واحد از واحدهای دریافت کننده تسهیلات رونق تولید در سالهای 95 تا 97 یارانه تولید را از محل صنایع فنی و اعتباری استان دریافت خواهند کرد.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: به عنوان مثال برای واحدی که یک میلیارد تومان تسهیلات گرفته، 7 درصد این رقم معادل 70 تومان را به شکل بلاعوض دریافت خواهد کرد تا نرخ 18 درصدی تسهیلات دریافتی اش به 11 درصد تعدیل شود و این کمک بزرگی بوده که برای اولین بار در استان و کشور در حال انجام است. 
وی تاکید کرد: یکی دیگر از اولویت های امور صنایع، پیگیری ثبت سفارش واحدهای استان برای واردات مواد اولیه آنهاست که تاکنون برای 92 واحد معادل 755 میلیون دلار ثبت سفارش کرده ایم.
معاون امور صنایع سازمان صنعت،معدن و تجارت استان کرمان افزود: برقراری ارتباط بین واحدهای بزرگ و متوسط و کوچک استان هم به شکل جدی در حال پیگیری است که نتایج مطلوبی هم در پی داشته است و جز خوب دیگر اینکه بر اساس توافق با شرکت مس، مقرر شده این شرکت 10 درصد از صادراتی اش را به واحدهای تولیدی استان اختصاص دهد تا بتوانند خرید خارجی خود را انجام دهند.
غفاری نژاد تاکید کرد، اولویت کاری ما این هست که با توانمندسازی واحدهای قطعه سازی نیاز صنایع بزرگ استان از درون استان تامین شود و از این طریق واحدهای کوچک و متوسط ارتقا پیدا کنند و تحول اساسی در این بخش را شاهد باشیم.
چاره ای نداریم جز اینکه برای استمرار بخشیدن به روند توسعه ای استان،ظرفیت های داخلی مان را احصا و هم افزا کنیم.صنایع بزرگمان در کنار صنایع کوچک و قطعه سازان محلی قرار بگیرند که اولویت ما در سازمان صنعت،معدن و تجارت استان هم همین است.در حال حاضر بخشی از واحدهای صنعتی‌ای که در رفسنجان هستند در فاز اول ارتباط آنها با شرکت مس برقرار شده است. نیروهای شرکت مس هم آمده اند این واحدها را ارزیابی کرده اند. بخشی از اینها که توانمندی داشتند را الان دارند به آنها سفارش قطعه می‌دهند و قطعات مورد نیاز خود را از داخل می‌خرند. خوشبختانه فضای واحدهای تولیدی کوچک ما دارد ارتقا داده می‌شود که بتوانند به بحث‌های کنترل کیفیت، تضمین قطعات،قیمت مناسب تولید هم برسند واین کار با شرکت مس به شکل رفت و برگشتی در حال انجام است. سال گذشته اگر اشتباه نکنم چیزی نزدیک به 20 واحد صنعتیً این ارتباط را با مس داشتند در ساخت تجهیزات و قطعات با مس مشارکت کردند و امسال هدف ما تعداد واحد بیششتری است که ان‌شاءالله بتوانیم به آن برسیم.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/686