printlogo


مدیرکل گمرکات استان کرمان،خبر داد
صادرات 170 میلیون دلاری استان کرمان در چهار ماهه 98
صادرات 170 میلیون دلاری استان کرمان در چهار ماهه 98
کد خبر: 702
مدیرکل گمرکات استان کرمان گفت: میزان صادرات استان کرمان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 8 درصدی ارزش دلاری را نشان می دهد.
"محمدرضا قادر" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری 120 هزار و 495 تن کالا به ارزش بیش از 171 میلیون و 259 هزار دلار از گمرکات استان کرمان به خارج از کشور صادر شده است.
وی با بیان اینکه این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 8 درصدی ارزش دلاری را نشان می دهد تصریح کرد: علت افزایش صادرات طی این مدت مربوط به افزایش صادرات مصنوعات مسی، فرومولیبدن، پودر معدنی، خرما خشک و تازه است.
مدیرکل گمرکات استان کرمان بیان کرد: واردات به گمرکات استان نیز در چهار ماه گذشته بیش از 41 هزار تن و به ارزش بیش از 387 میلیون دلار بوده است.
وی مهمترین اقلام وارداتی به استان را اجزا و قطعات خودرو، لاستیک وسائط نقلیه، سایر لوازم و ماشین آلات صنعتی مکانیکی، لوازم صنعتی و برقی عنوان کرد.
قادر گفت: مهم ترین کشورهای هدف صادرات از استان کرمان کشورهای اروپایی، آسیای میانه، امارات، مالزی و مهمترین کشورهای هدف واردات به استان کشورهای  چین، امارات، کره جنوبی و ..  بوده اند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/702