printlogo


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، خبر داد:
68.54 درصد؛ ضریب نفوذ اینترنت در استان کرمان
68.54 درصد؛ ضریب نفوذ اینترنت در استان کرمان
کد خبر: 726
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: ضریب نفوذ اینترنت در استان کرمان 68.54 درصد است و با پوشش 92.3 درصدی اپراتورهای تلفن همراه، در میزان تحت پوشش جاده های اصلی و فرعی رتبه چهاردهم کشور را داریم.
"مسعود الهامی"  در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید بیش از 7 هزار میلیارد ریال در زیرساخت ها و شبکه های دسترسی استان کرمان هزینه شده است افزود: در میزان پهنای باند بهره برداری شده بیش از 183 برابر در دو سال اخیر رشد داشته ایم که نشان می دهد در حوزه زیرساختی و شبکه های دسترسی سرمایه گذاری هماهنگی صورت گرفته است.
الهامی با اشاره به رشد 31 درصدی در روستاهای دارای ارتباط تصریح کرد: در ظرفیت برش استانی شبکه انتقال کشور 20 برابر رشد داشته ایم ضمن آنکه در استان کرمان تعداد مشترکین اینترنت پهن باند نسبت به ابتدای دولت یازدهم رشد 8 برابری داشته است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: ضریب نفوذ اینترنت در استان کرمان 68.54 درصد است و با پوشش 92.3 درصدی اپراتورهای تلفن همراه، در میزان تحت پوشش جاده های اصلی و فرعی رتبه چهاردهم کشور را داریم.
وی به وضعیت شاخص های حوزه ICT در استان کرمان اشاره و بیان کرد: طول شبکه فیبر نوری زیرساخت از 3 هزار و 200 کیلومتر به 4 هزار و 750 کیلومتر افزایش یافته و در این زمینه شاهد رشد 1.48 برابری هستیم.
الهامی با اشاره به افزایش 35 برابری سایت های ارائه دهنده افزود: تعداد این سایت ها از 51 سایت در ابتدای فعالیت دولت یازدهم یه یک هزار و 831 سایت رسیده است.
وی به شهرهای تحت پوشش شبکه نسل چهارم اشاره کرد و گفت: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم هیچ یک از شهرهای استان از شبکه نسل چهارم بهره مند نبوده اند که با تحقق رشد 100 درصدی در این حوزه در حال حاضر 71 شهر از خدمات همراه اول و 64 شهر از خدمات ایرانسل بهره مند هستند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان سیگنال رسانی زمینی به 23 ایستگاه صدا و سیما در سطح استان در راستای اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی به خدمات ماهواره ای بین المللی و خارجی و رفع نواقص پوشش شبکه های ارتباطی در برخی محورهای مواصلاتی استان را از جمله اقدامات و عملکرد در حوزه زیرساخت های ارتباطی  برشمرد و گفت: 3 هزار پورت FTTH به مشترکین خانگی و تجاری شرکت مخابرات واگذار شده است.
وی به اقدامات در حوزه خدمات عمومی اجباری روستایی اشاره کرد و گفت: اتصال 4 هزار و 192 روستا به شبکه ملی اطلاعات و نیز تامین تلفن خانگی و اینترنت پرسرعت روستایی، اتصال یک هزار و 28 روستا به شبکه ملی اطلاعات و نیز تامین تلفن خانگی و اینترنت پرسرعت روستایی، راه اندازی 85 دستگاه ATM در دفاتر ICT  روستایی فاقد این امکان، برنامه ریزی برای توسعه 376 کیلومتری شبکه فیبرنوری استان و راه اندازی 37 ایستگاه مخابراتی تلفن همراه از تعداد 88 ایستگاه موضوع مصوبه سفر وزیر ارتباطات به استان کرمان در این راستا انجام شده است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/726