printlogo


مدیرعامل گل گهر خبر داد؛
گل گهر، خط جدید و بومی کنسانتره سنگ آهن راه اندازی کرد
گل گهر، خط جدید و بومی کنسانتره سنگ آهن راه اندازی کرد
کد خبر: 763
شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، به عنوان بزرگترین تولید کننده کنسانتره سنگ آهن کشور موفق به راه اندازی یک خط یک میلیون تنی کاملا بومی شد.

جمشید ملارحمان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در آستانه اعیاد قربان و غدیر با اعلام خبر فوق تصریح کرد: احداث این خط با تجهیزات کاملا ساخت داخل، در راستای اصول اقتصاد مقاومتی و رونق تولید انجام شده است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر همچنین درباره نتایج حاصل از بومی سازی کامل این خط اظهار داشت: کاهش حجم سرمایه گذاری ثابت این خط به حدود یک هشتم به دلیل نبود هزینه ارزبری،‌ کاهش دوره بازگشت سرمایه این خط در مدت ٥ ماه، کاهش زمان احداث خط به کمتر از یکسال به دلیل نبود نیاز به زمان ترخیص کالا و همچنین کاهش زمان دستیابی به ظرفیت اسمی به کمتر شش ماه از جمله نتایج حاصل از بومی سازی است. 

وی تاکید کرد: مهمترین دلیل دستیابی سریع به ظرفیت اسمی، تسلط کامل کارشناسان و تکنسین ها با تجهیزات ساخت داخل و پشتیبانی سازندگان است.
ملارحمان سرمایه گذاری ساخت این خط را 550 میلیارد ریال اعلام کرد و تصریح کرد: با راه اندازی این خط جدید فرآوری سنگ آهن، 100 شغل مستقیم و 300 شغل غیرمستقیم ایجاد شده است.

در پایان ملارحمان این دستاورد را به ملت ایران و خانواده تولید کنندگان زنجیره فولاد تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که رویکرد 100درصد ساخت داخل در سایر مراحل زنجیره فولاد نیز محقق شود.

 

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/763