printlogo


محصول جدید «کرمان موتور» در بازار ایران؛
پیکاپ «جک T8» با چه قیمتی عرضه می شود؟
پیکاپ «جک T8» با چه قیمتی عرضه می شود؟
کد خبر: 783
جک T8 مدت هاست که به عنوان یک پیکاپ چینی آفرودی به بازار چین و برخی کشورهای دیگر معرفی شده است. حال شرکت «کرمان موتور» نمونه ای از این وانت دو دیفرانسیل را به ایران آورده تا پس از اخذ مجوزهای لازم، جک T8 را به خط تولید خود ببرد و به سبد محصولاتش اضافه نماید.

پیکاپ T8 سری جدید وانت های دو دیفرانسیل کمپانی جک (JAC) چین به حساب می آید. البته که این خودرو در نمونه های تک دیفرانسیل عقب هم عرضه می شود و می توان به صورت سفارش گذاری آن را با قابلیت دو دیفرانسیل خریداری کرد. کمپانی جک برای T8 دو پیشرانه را معرفی کرده است. اولین پیشرانه دو لیتری توربو دیزل است که ۱۳۹ اسب بخار را با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر تولید می کند. دسترسی به گشتاور حداکثری در دور موتور ۱۶۰۰ تا ۲۶۰۰RPM از ویژگی های جک T8 در نسخه دیزلی است. پیشرانه دوم این خودرو از نوع بنزینی است و دو لیتر حجم دارد. جک T8 بنزینی می تواند با فناوری توربو شارژ توان ۱۹۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر در اختیار داشته باشد. در نمونه بنزینی هم با فعال شدن سامانه توربو، شاهد هستیم که گشتاور حداکثری در دور موتور ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰rpm قابل بهره برداری است. در حال حاضر شرکت کرمان موتور برنامه دارد تا نمونه بنزینی جک T8 را به بازار ایران عرضه کند. از سویی فعلا این پیکاپ چینی تنها با جعبه دنده ۶ سرعته دستی عرضه می شود و کمپانی جک اعلام کرده که بزودی نمونه اتوماتیک این خودرو را هم معرفی می کند.

اگر به مقالات خارجی در خصوص جک T8 نگاه کنید، متوجه خواهید شد که کمپانی سازنده سعی دارد تا این پیکاپ چینی را گزینه ای قابل اعتماد معرفی کند. مهندسان جک می گویند که با داشتن شاسی H و زیربندی دوبل ویشبون توانسته اند تا اصول خودروهای شاسی بلند و پیکاپ آفرودی را در T8 رعایت کنند. همچنین در پروژه ساخت و تامین قطعه جک T8 نام قطعه سازی چون بوش، بورگوارنر و… دیده می شود.
کمپانی جک، پیکاپ T8 را در دو نسخه دو کابین با فاصله محوری کوتاه و بلند به بازار معرفی کرده است. نمونه کوتاه این خودرو فاصله محوری ۳۰۹۰ میلی متر را دارد و نمونه بلند نیز این عدد، ۳۳۸۰ است. در هر دو نسخه T8 فضای کابین مشابه به هم است و تنها در نمونه بلند، محور عقب از اتاق سرنشینان خودرو فاصله گرفته و حدودا در مرکز فضای بار جای گیری شده است. گویا شرکت کرمان موتور هم برنامه دارد تا نسخه کوتاه جک T8 را به بازار ایران بیاورد. البته که این موضوع هنوز به صورت قطعی از جانب کرمان موتور اعلام نشده است.

در نمونه فول آپشن جک T8 امکاناتی نظیر دو کیسه هوا، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، نمایشگر لمسب اندروید، آینه های تاشو برقی، استارت دکمه ای، سیستم تهویه دستی الکتریکی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، رادار خطی، سیستم کنترل پایداری، سامانه شروع حرکت در سربالایی، تنظیم برقی نوع انتقال قدرت در سه حالت ۲H-4H-4L، قفل الکتریکی دیفرانسیل عقب و… مجهز است. البته احتمال دارد که کرمان موتور جک T8 بازار ایران را بدون رادار خطی و دوربین ۳۶۰ درجه سفارش گذاری کند.


قیمت جک T8 چقدر است؟
با نگاهی به وبسایت های خارجی مشخص است که نمونه مختلف جک T8 قیمتی حدود ۱۰۰ هزار تا ۱۲۸ هزار یوان را در بازار چین دارند. این عدد در بازار جهانی به نرخ دلار آمریکا، حدود ۱۴ هزار و ۵۱۰ تا ۱۸ هزار و ۶۶۰ دلار اعلام می شود. لذا می توان با توجه به سیاست های قیمت گذاری کرمان موتور برای سایر محصولات جک، پیش بینی کرد که اولین پیکاپ این خودروساز چینی در بازار ایران بهایی فراتر از ۱۸۰ میلیون تومان را خواهد داشت. با نگاهی به عوارض واردات قطعات CKD، هزینه های بار و بیمه، تبصره های مختلف و مالیات، هزینه شماره گذاری و… می توان توقع داشت که نمونه فول آپشن با فاصله محوری بلند جک T8، قیمتی فراتر از ۲۴۰ میلیون تومان را در بازار کشور تجربه کند.

در نهایت می توان توقع داشت که در آینده نزدیک رقابت اصلی میان پیکاپ های آفرودی چینی میان آمیکو آسنا و جک T8 رخ دهد.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/783