printlogo


همزمان با هفته دولت؛
۵۳ طرح اشتغال زایی صندوق کارآفرینی امید کرمان افتتاح شد
۵۳ طرح اشتغال زایی صندوق کارآفرینی امید کرمان افتتاح شد
کد خبر: 823
به گفته مدیر صندوق کار آفرینی امید استان کرمان همزمان با هفته دولت ۵۳ طرح اشتغالزایی این صندوق با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

یوسف پورواجد در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دولت با اشاره به اینکه این طرح ها برای ۳۸۰ نفر اشتغالزایی کرده افزود: یکهزار و ۲۵۵ پرونده طرح اشتغال روستایی به صندوق ارسال شده که  تسهیلات لازم به ۸۱۴ طرح به ارزش۷۴۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال از محل منابع توسعه ملی پرداخت شده است.

ایجاد اشتغال برای یکهزار و ۷۸۰ نفر از طریق تسهیلات صندوق کارآفرینی امید کرمان

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه خدمات ۱۶۵ مورد تسهیلات پرداخت و برای ۴۶۵ نفر اشتغالزایی شده است تصریح کرد: در حوزه صنعت ۲۵۴ مورد تسهیلات پرداخت و برای ۴۰۶ نفر اشتغالزایی شده است.

به گفته پورواجد در سال جاری ۴۳۲ مورد تسهیلات کشاورزی پرداخت و  تاکنون برای ۹۰۹ نفردر این بخش  اشتغالزایی شده است.

وی با اشاره به اینکه بحث تسهیلات اشتغال روستایی از بهمن ماه ۹۶ کلید خورده است تصریح کرد: بودجه کرمان ۱۰۲ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۸۲ میلیارد تومان جذب شده و پیش‌بینی ما این است که ۱۰۰ درصد این سهمیه جذب می‌شود.

مدیرصندوق کارآفرینی استان کرمان بیان داشت: در حوزه ورزش و جوانان سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده که ۱۰۰درصد آن جذب شده است.

پورواجد گفت: هم اکنون ۲۰ شعبه صندوق کارآفرینی امید در استان کرمان فعال است و وجود این تعداد شعب، چالاکی صندوق را می‌رساند.

وی بیشترین پرداخت‌ها را در شهرستان رفسنجان، بم، سیرجان و بافت اعلام کرد و گفت: عمده دریافتی از تسهیلات روستایی نیز در همین شهرستان‌ها بوده است.

اجرای طرح 'روستای بدون بیکار' در چهار روستای استان کرمان

وی با بیان اینکه توانمندسازی زنان روستایی،  رفع فقر و اشتغالزایی رویکرد صندوق کارآفرینی امید است گفت: در راستای صندوق های خرد و محلی تفاهم نامه ای با جهاد کشاورزی منعقد شده که در این تفاهم نامه طرح یکهزار صندوق پیش بینی شده و  تاکنون ۹ صندوق راه اندازی و ۴۱۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/823