printlogo


واکنش مرعشی به تشکیل وزارت میراث فرهنگی و وزیر پیشنهادی روحانی؛
ارزیابی از عملکرد مدیریت فعلی میراث ندارم
ارزیابی از عملکرد مدیریت فعلی میراث ندارم
کد خبر: 827
رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی گفت: از عملکرد مدیریت فعلی سازمان میراث فرهنگی ارزیابی ندارم اما در چنین شرایطی و با توجه به زمان باقی مانده از دولت تغییر راهکار صحیحی نیست.

حسین مرعشی رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی درباره تبدیل این سازمان به وزارتخانه گفت: سازمان باید یک وظیفه داشته باشد، وقتی برای یک سازمان چند وظیفه ایجاد شود، باید ساختار دیگری برای آن در نظر گرفت. سازمان میراث فرهنگی در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وظایفی داشت که ساختار مطلوب برای آن وزارتخانه است.

مرعشی در پاسخ به برخی نگرانی درخصوص احتمال دخالت در وظایف حاکمیتی به ویژه حفاظت از میراث به دلیل روابط وزارتخانه‌ای در مجلس گفت: مجلس مگر کار غیرحاکمیتی انجام می‌دهد؟ میراث فرهنگی پیش از این نیز در وزارت ارشاد و تحت کنترل مجلس بوده است. ضمن آنکه معاونان ریاست جمهوری و سازمان نیز خارج از کنترل نبوده‌اند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در دولت هشتم درباره گزینه معرفی شده توسط دولت برای این وزارت و عنوان این موضوع که دولت گزینه‌ دیگری نداشته است گفت: به هر حال با توجه به اینکه تنها دو سال از عمر دولت باقی مانده، تغییر مدیریت به مصلحت نیست و باید به فکر تثبیت بود.

مرعشی همچنین در رابطه به عملکرد گزینه دولت برای وزارتخانه در دوره ریاست سازمان نیز گفت: از عملکرد مدیریت سازمان ارزیابی‌ ندارم.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با نظر مجلس و تایید شورای نگهبان به وزارتخانه تبدیل شده است. هر چند دولت بارها اعلام کرد که انگیزه‌ای برای تشکیل این وزارتخانه ندارد اما در نهایت با ابلاغ آن توسط رئیس جمهور اجرایی شد و علی اصغر مونسان آخرین رئیس سازمان میراث فرهنگی به عنوان سرپرست و گزینه رئیس جمهور برای این وزارتخانه جدیدالتاسیس معرفی شد.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/827