printlogo


نائب رئیس کمیسیون اقتصادی:
گزارش تفحص از «مبارزه با قاچاق کالا» در مجلس قرائت می‌شود
گزارش تفحص از «مبارزه با قاچاق کالا» در مجلس قرائت می‌شود
کد خبر: 834
نماینده رفسنجان و نائب رئیس کمیسیون اقتصادی از بررسی گزارش هیئت تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز ظرف یک ماه آینده در صحن علنی مجلس خبر داد.

احمد انارکی محمدی رئیس هیئت تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره بررسی گزارش نهایی تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت:جلسات متعددی برای تدوین گزارش تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار و در نهایت این گزارش روز گذشته در کمیسیون اقتصادی قرائت شد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که گزارش تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز تا یک ماه آینده در صحن علنی قرائت شود، افزود: همزمان با اقدامات کارشناسی هیئت تحقیق و تفحص مشکلات دستگاه‌ها نیز به آنها گوشزد می‌شد به همین دلیل بسیاری از آنها در صدد رفع این مسائل برآمدند.

اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصلاح شد

وی اظهار کرد: همزمان با تحقیق و تفحص، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز اصلاح شد از سوی دیگر برای ایجاد مناطق آزاد مقرر شد؛ روستاها و شهرها داخل مناطق آزاد نباشند تا خدمات مورد نظر منطقه آزاد در مناطق کوچک و حصار شده ارائه شود.

روی زمین ماندن ۱۶۳ تکلیف قانونی دستگاه‌ها از ۲۳۲ تکلیف آنها

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ۱۶۳ تکلیف دستگاه‌ها از ۲۳۲ تکلیف آنها انجام نشده بود که بسیاری از این تکالیف همزمان با کار هیئت تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام گرفت.

انارکی با بیان اینکه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستگاه های مختلف عضو هستند، تصریح کرد: با تحقیق و تفحص بسیاری از مشکلاتی که در روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارز وجود داشت مانند سامانه تجارت، لینک نبودن سامانه‌ها با یکدیگر و ... رفع شد.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از ستاد قاچاق کالا و ارز ادامه داد: تمام دستگاه‌ها سامانه دارند اما خروجی آنها به دلیل عدم لینک شدن به یکدیگر جوابگوی بسیاری از مشکلات و مسائل نیست در حال حاضر این اتصال ایجاد شده و دستگاه هایی مانند گمرکات، بانک‌ها، سازمان بیمه، ناجا، دستگاه‌های امنیتی و... با یکدیگر لینک شدند./

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/834