printlogo


با حضور مدیران استانی و ملی؛
مرکز تخصصی کارآفرینی و کسب و کار «کارمانا» گشایش یافت
مرکز تخصصی کارآفرینی و کسب و کار «کارمانا» گشایش یافت
کد خبر: 852
اقتصاد کرمان:عزم و اراده راسخ و باور عمیق یکی از فرزندان متخصص و متعهد کرمان به تعالی دیار دیرپای کریمان از رهگذر توسعه دانش و هموار کردن مسیر ارایه آموزش های تخصصی،به بار نشست و مرکز تخصصی کارآفرینی و کسب و کار «کارمانا» با مدیریت و راهبری دکتر رویا اسدی،آغاز به کار کرد.
آیین گشایش این مرکز با حضور مهندس سیدمهدی طبیب زاده رییس اتاق بازرگانی کرمان،جلیل کاربخش رییس خانه صنعت،معدن و تجارت استان،دکتر اصحابی معاون صندوق کارآفرینی امید کشور،مهندس پورواجد رییس صندوق کارآفرینی امید کرمان،مهندس غفاری معاون امور صنایع سازمان صنعت و معدن استان،دکتر اسدی معاون اداره کل ورزش و جوانان کرمان ،مهندس بهنام شجاع الدینی هم بنیانگذار مرکز تخصصی «کارمانا» و جمع دیگری از مدیران استان برگزار شد
مدیر مرکز تخصصی کسب‌و‌کار کارمانا، در آیین افتتاح این مرکز با بیان این‌که مرکز تخصصی کسب‌و‌کار کارمانا، با هزینۀ 298 میلیون تومان اجرا شده، گفت: 100 میلیون تومان از اعتبار مورد نیاز برای اجرای این مرکز، توسط اداره‌کل ورزش و جوانان و صندوق کارآفرینی امید اختصاص پیدا کرده است.
دکتر رویا اسدی هم‌چنین با اشاره به این‌که کارآفرینی از آموزش شروع می‌شود، گفت: آموزش نیز فرهنگ را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
وی کار مرکز تخصصی کسب‌و کار کارمانا را آموزش، افزایش مهارت و کارآفرینی و تغییر نگرش جامعه به کارآفرینی دانست و گفت: در این مرکز دوره هایی برای نوجوانان طراحی کرده ایم که اخلاق و فرهنگ کار نیز در آنها آموزش داده می‌شود.
خانم دکتر اسدی با بیان این‌که در شهرستان‌های مختلف استان ازجمله رودبارجنوب، قلعه‌گنج و راور ایده‌یابی کرده ایم، اما متأسفانه تحت حمایت قرار نگرفته‌اند، گفت: با کودکان این مناطق تیم‌سازی کردیم و اکنون، تیم‌هایی که می‌توانند به کسب‌و‌کار وارد شوند، آماده اند اما حمایت نمی‌شوند.
وی افزود: در این مرکز علاوه بر ارایه آموزش های تخصصی در صورت همراهی مدیران استان، می‌توانیم به کودکان و نوجوانانی که ایده دارند،آموزش مهارت بدهیم تا بتوانند در ادامه با دریافت تسهیلاتی اندک،برای خود کسب‌و‌کار راه‌اندازی کنند.
کارآفرینی، کلید توسعۀ استان کرمان
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و گردشگری استان کرمان نیز در این آیین گفت: کارآفرینی در کشور ما واژه‌ای مظلوم است و هر کس برداشتی از این واژه دارد.
سیدمهدی طبیب‌زاده با اشاره به راه‌اندازی مرکز تخصصی کسب‌و‌کار کارمانا گفت: نخستین کاری که این مرکز باید انجام دهد،رسیدن به یک تعریف مشترک، جامع و استاندارد از کارآفرینی است.
وی با بیان این‌که خیلی‌ها کارآفرینی را ایجاد شغل می‌دانند، درحالی‌که کارآفرینی، ایجاد ارزش است، گفت: کارآفرینی، می‌تواند کلید توسعۀ استان کرمان باشد.
رییس اتاق بازرگانی کرمان افزود: برنامه‌های وسیعی در بخش خصوصی و دولتی برای جهش اساسی در کرمان تدارک دیده‌ایم؛ چراکه با توجه به ظرفیت‌های متعدد کرمان، می‌توانیم شاهد یک رشد چشم‌گیر در این استان باشیم.
طبیب‌زاده با بیان این‌که برای توسعه، به کارآفرین‌های کارآزموده نیاز داریم، گفت: راه‌اندازی مرکز تخصصی کسب‌و‌کار کارمانا، نماد خلاقیت، تلاش و پشتکار است و امید داریم این مرکز، کانون تحول در کارآفرینیِ استان کرمان باشد.
ضرورت ایجاد فضای کارآفرینی نوین
معاون صندوق کارآفرینی امید کشور نیز در این آیین، ایجاد مرکز تخصصی کسب‌و‌کار کارمانا را یک ایده‌آفرینی در نظام آموزشی دانست و گفت: این خلاء در نظام دانشگاهی کشور وجود دارد که باید با ایجاد این‌گونه مراکز، این کمبود و خلاء را پُر کرد.
علی اصحابی،گفت: رویکرد صندوق کارآفرینی امید، توجه به اشتغال،کارآفرینی و توانمندسازی است؛ به همین دلیل،تمایز ویژه‌ای با سایر ارکان نظام بانکی کشور دارد.
وی افزود: در هفته دولت امسال 800 طرح با 3270 فرصت شغلی به بهره‌برداری رسید که با مشارکت صندوق 440 میلیارد تومان برای این منظور اعتبار اختصاص یافته است.
معاون صندوق کارآفرینی امید کشور با بیان این‌که این صندوق، در آستانۀ انعقاد تفاهم‌نامه با اتاق بازرگانی ایران است، گفت: علاقه‌مندیم این کار از استان کرمان شروع شود و تفاهم‌نامه‌ای در جهت کارآفرینی با اتاق بازرگانی کرمان منعقد کنیم.
اصحابی افزود: باید فرهنگ کارآفرینی را ترویج دهیم و فضای کسب‌وکار بخش خصوصی را تقویت کنیم؛ بنابراین، اگر به جمع‌بندی برسیم، از طریق هم‌افزایی منابع، می‌توانیم فرصت های شغلی را در استان کرمان شناسایی و تقویت کنیم.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/852