printlogo


رییس کل دادگستری استان کرمان:
1800 حلقه چاه آب ها غیر مجاز پر و مسلوب المنفعه شدند
1800 حلقه چاه آب ها غیر مجاز پر و مسلوب المنفعه شدند
کد خبر: 89
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: شورای حفظ حقوق بیت المال با تاکید بر اجرای درست وظایف دستگاه های متولی گام های  موثری در استان به ویژه در حوزه منابع آبی و حفظ و صیانت از آن برداشته است

 

 
یدالله موحد در شورای معاونین دادگستری کل استان کرمان گفت: صیانت از منابع آبی استان به ویژه آب های زیرزمینی  یکی ازبخش هایی است که دستگاه قضایی  استان روی آن حساس و با متخلفین به شدت برخورد خواهد کرد
وی با بیان این مطلب که شورای حفظ حقوق بیت المال  از سال 1387 با حضور دستگاه های متولی در استان کرمان برگزار می شود، افزود: در چند سال گذشته شورای حفظ حقوق بیت المال همه ی دستگاه های متولی را به انجام درست وظایف خود حساس کرد و به دستگاه های اجرایی تاکید کرده است که دوایر حقوقی را برای طرح دعوا و یا شکایت کیفری تقویت کنند و تا مراحل نهایی قضایی ،  پرونده ها را پیگیری کنند.
این مقام ارشد قضایی در استان کرمان با اشاره به اینکه  اگر اراده ای قوی و جمعی باشد و  بر روی موضوعی تمرکز کنند می توانند به موفقیت مورد نظر برسند ، تصریح کرد: در عملکرد شورای حفظ حقوق بیت المال به خوبی شاهد بودیم که اراده جمعی نهاد های متولی با پشتیبانی دستگاه قضایی توانستند اقدامات مهم و گام های بزرگی در استان بردارند.
 وی  افزود: استان کرمان با توجه به وضعیت اقلیمی و میزان کم نزولات آسمانی در دهه های اخیر دچار خشکسالی های پی در پی شده است و بسیاری از منابع آبی عمقی و سطحی دچار نقصان جدی شده اند و در بعضی موارد خشک شده است که علت آن سوء مدیریت در امر بهره برداری خصوصاً از آب های زیرزمینی و هدر رفت منابع و ذخایر آبی است.
رییس شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان بیان کرد: این  استان از نظر منابع آبی در بخش های کشاورزی ، شرب و صنعتی در وضعیت قرمز و بحرانی قرار دارد و درچند سال اخیر  طرح ها و اقدامات مشترک دستگاه قضایی استان با نهادهای متولی و اجرایی تاثیر بسزایی در بهره‌برداری مناسب و بهینه سازی مصرف داشته است.
1800 حلقه چاه آب ها غیر مجاز پر و مسلوب المنفعه شدند
 موحد در ادامه گفت: در سال ۹۶ در قالب طرح همیاران آب 1800 حلقه چاه آب های سطحی و عمقی که غیر مجاز بودند پر و مسلوب المنفعه شدند و در کمیسیون مربوطه با جدیت همکاران قضایی اجازه صدور پروانه بهره برداری به چاه های غیر مجازی که به  آبهای زیرزمینی ضرر می رساندند داده نشده است.
 رییس کل دادگستری استان کرمان به طرح همیاران آب در استان اشاره کرد و افزود: در راستای حفظ حقوق بیت المال طرح همیاران  آب در سال 96  در استان اجراشد که یکی از بخش های فعال این طرح حوزه قضایی استان بود که با قاطعیت و بدون ملاحظات در توسعه فرهنگ مصرف بهینه از منابع آبی به وزارت نیرو کمک شایانی کرد.
نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان بیان کرد: از اقدامات برجسته شورای حفظ حقوق بیت المال ایجاد هماهنگی و انسجام بخشی به صیانت از  بستر و حریم رودخانه های استان بود که بالغ بر ۶۰۰ کیلومتر کارهای مطالعاتی و اقدامات قانونی جهت تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از تعرض به بستر رودخانه انجام شده است و مابقی در دست پیگیری و اقدام است.
موحد اظهار کرد: کشاورزی مکانیزه ، نصب کنتور های هوشمند  بر روی موتور پمپ های فعال و دارای مجوز  و مشارکت کشاورزان و مردم در استفاده بهینه از منابع آبی از اقدامات موثری است که در این حوزه توسط این شورا انجام شده است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/89