printlogo


مدیر‌کل مدیریت بحران استانداری کرمان تاکید کرد؛
تشکیل کمیته استانی اجرای الگوی کشت
تشکیل کمیته استانی اجرای الگوی کشت
کد خبر: 9142
کمیته استانی اجرای الگوی کشت در اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان برگزار شد.مدیر‌کل مدیریت بحران استانداری کرمان در این نشست بیان داشت: اهمیت اجرای طرح‌های اصلاح الگوی کشت با توجه به چالش‌ها و مسائل مربوط به تولید محصولات کشاورزی استراتژیک در استان‌ احساس می‌شود...
حمید سالخورده افزود: قطعی‌های مکرر موتور‌پمپ‌های چاه‌های کشاورزی در تابستان گذشته، خسارات زیادی به باغات و مزارع کشاورزی استان وارد کرد، برای جلوگیری از این روند زیان‌ده و بحران‌ساز باید طرح الگوی کشت با جدیت دنبال شود.
سالخورده با بیان اینکه در راستای تمام راهکارهای اجرایی، بحران آب را نیز باید مدنظر داشته باشیم، ادامه داد: بانک اطلاعاتی جامع و کاملی از سطح زیرکشت محصولات زراعی و باغی استان باید در اختیار مدیران اجرایی قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی کشت حتما باید با برنامه کمیته سازگاری با کم آبی استان و تغییرات شرایط جوی و اقلیمی همخوانی داشته باشد. همچنین چاه‌های بحرانی شناسایی و احیای مجدد شود تا از خسارات احتمالی به کشاورزان جلوگیری شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: عدم صحیح مصرف برق در صنایع سنگین و از طرفی عدم احداث نیروگاه‌های تولید انرژی در سال‌های گذشته، عامل ناترازی برق است که حتما باید جبران شود و در این زمینه از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان،نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی، نصب کنتورهای حجمی آب، جلسات توجیهی و آموزشی با مجامع کشاورزی، کمک‌های فنی و اعتباری به منظور کشت محصولات اساسی، کشت ارقام مقاوم به مناطق خشک و محصولات کم‌ آب‌بر و توسعه کشت گلخانه‌ای از جمله مصوبات این نشست بود.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/9142