printlogo


مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان:
جمعیت هلال احمر کرمان۴۰ هزار نیروی داوطلب و امدادگر دارد
جمعیت هلال احمر کرمان۴۰ هزار نیروی داوطلب و امدادگر دارد
کد خبر: 94
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: جمعیت هلال احمر استان کرمان دارای بیش از ۴۰ هزار نیروی داوطلب، جوان و امدادگر است و تا کنون با حضور آنان اقدامات و خدمات موثر و شایانی انجام شده است
 رضا فلاح گفت: امروز وظایف جمعیت هلال احمر بر کسی پوشیده نیست و هلال احمر سازمان غیرانتفاعی و بین المللی است و برای تسکین آلام بشری، سلامت و کرامت انسان ها تلاش می کند. 
وی با اشاره به اینکه خدمات هلال احمر ایران از مرزها گذشته است، افزود: فعالیت های جمعیت هلال احمر در حوادث خلاصه نمی شود، بلکه این نهاد مردمی امروزه در چندین محور فرهنگی، اجتماعی، درمانی، حمایتی، فقرزدایی و ...  اقدامات شایانی انجام داده است. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه امروز حضور جمعیت هلال احمر در حوادث باعث آرامش مردم و آسیب دیدگان است، بیان کرد: تلاش می کنیم تا با آمادگی کامل در فرصت های طلایی در حوادث پاسخگو باشیم. 
وی در ادامه اقدامات این نهاد مردمی را بر اساس وظایف بشردوستانه دانست و افزود: جمعیت هلال احمر در حوادث طبیعی متولی امدادونجات و در حوادث غیرطبیعی پشتیبان دستگاه های مسئول و امدادرسان است. 
فلاح با اشاره به اینکه آمادگی آحاد جامعه در برابر حوادث 10 درصد است، گفت: خیلی از سرمایه های دولت در حوزه پیشگیری با توسعه آموزش های همگانی توسط جمعیت هلال احمر با هدف  کاهش خسارات جانی و مالی، حفظ و تأمین می شود. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در ادامه با اشاره به فعالیت سه داروخانه ی کرمان، رفسنجان و سیرجان افزود: داروخانه های جمعیت هلال احمر مأمن و پناهگاه بیماران در شرایط سخت است. 
وی با اشاره به اینکه هلال احمر داوطلب محور است، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمان دارای بیش از ۴۰ هزار نیروی داوطلب، جوان و امدادگر است و تا کنون با حضور آنان اقدامات و خدمات موثر و شایانی انجام شده است. 
فلاح با اشاره به ایجاد کانون های دانشجویی، جوانان، دانش آموزی، غنچه ها و روستایی در حوزه معاونت امور جوانان بیان کرد: اعضای جوانان معرف جمعیت هلال احمر هستند که همین امر در جذب و نگهداری اعضای داوطلب بسیار مهم است. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان به راه اندازی خانه های هلال در روستاها و نقاط شهری دوردست اشاره کرد و گفت: در این مراکز با تربیت و آموزش نیروهای بومی، آنان را به عنوان بازوان امدادی هلال احمر در ساعات اولیه در حوادث خواهیم داشت.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/94