printlogo


معاون امور صنایع سازمان صنعت و معدن استان کرمان:
حرکت توسعه‌ای کرمان از بخش خصوصی آغاز می‌شود
حرکت توسعه‌ای کرمان از بخش خصوصی آغاز می‌شود
کد خبر: 966
معاون امور صنایع و تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: حرکت توسعه ای کرمان از بخش خصوصی آغاز و این اقدام با واگذاری پیمانکاری و تولید و تامین قطعات شرکت های بزرگ به واحدهای صنعتی کوچک محقق می‌شود.

"امین غفاری‌نژاد" در نشست تامین نیازهای پروژه مس درآلو (اعم از ساخت، تامین و تجهیز) از طریق واحدهای تولیدی داخل استان کرمان افزود: معدن درآلو و دره زار هرکدام برای اتمام پروژه به یکهزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارند و باید حداقل نیمی از این حجم قراردادها برای رونق در واحدهای صنعتی کوچک و متوسط از داخل استان تامین شود.

وی اظهار کرد: یکی از سیاست های اصلی استان کرمان ارتباط بین صنایع بزرگ و واحدهای کوچک صنعتی کوچک است به نحوی که از توانمندی‌های این استان برای تامین ماشین آلات، تجهیزات و درخواست های واحدهای صنعتی استفاده می‌کنیم.

معاون امور صنایع و تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: پروژه مس درآلو ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اجرای مابقی این پروژه، یکهزار میلیارد تومان کار براورد می‌شود که بخشی از توانمندی استان کرمان از جمله خانه صنعت و معدن، شرکت شهرک های صنعتی و spx(برای برقرای ارتباط) برای اجرای آن استفاده می‌شود که با این اقدام سرمایه در استان نگهداشته شود.

غفاری‌نژاد تصریح کرد: سازنده‌ها و تامین‌کنندگان قطعات، اصناف و واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک استان کرمان ظرف ۲ هفته آینده برای همکاری در اجرای پروژه مس درآلو در سامانه مربوطه ثبت‌نام انجام می دهند و با شکل گیری ارتباط ببین تولیدکنندگان و اصناف استان با مس درآلو قطعات و مصالح مورد نیاز از داخل استان تامین می‌شود.

معاون امور صنایع و تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه بخشی از فروش معادن بزرگ کرمان به سیستم بانکی این استان وارد می‌شوند و معدن مس طی ۶ ماه گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان فروش داشته است گفت: از محل سود گردش مالی واحدهای معدنی بزرگ، تسهیلات و نقدینگی واحدهای کوچکتر تامین می شود و این تامین نقدینگی به راحتی امکان پذیر نیست اما با تلاش و پیگیری مسئولان مربوطه محقق خواهد شد.

مس درآلو تولید قطعات وارداتی را به واحدهای تولیدی کرمان واگذار می‌کند

براساس این گزارش، مدیر پروژه طرح معدن مس درآلو نیز در این جلسه گفت: معدن مس درآلو تولید قطعات مورد نیاز وارداتی خود را به واحدهای کوچک تولیدی استان کرمان واگذار می‌کند که از این راه رونقی به این واحدها داده می‌شود.

عطاالله شمس‌الدینی با اشاره به اینکه حجم بسیاری از قطعات مورد نیاز معادن مس به علت تحریم‌ها وارد کشور نمی شود لذا با قطعه سازان داخلی برای تامین قطعه یدکی کارخانه قراردادی منعقد می‌شود تاکید کرد: تمامی شرکت های مس مشکل واردات قطعه دارند و قطعه‌سازان می توانند با قرارداد مستقیم با این شرکت‌ها مواد اولیه و قطعات مورد نیاز کشور را تولید کنند.

مدیر پروژه طرح معدن مس درآلو با بیان اینکه افزون بر نیمی از بتن‌ریزی برای ساخت صنایع و کارخانجات مس درآلو انجام شده و در این راستا تمامی مواد اولیه از داخل استان تامین شده است، گفت: تبلیغات شرکت های کرمانی ضعیف است و حداقل ها باید از نظر استاندارد ها در اجرای پروژه لحاظ شود

وی عنوان کرد: معدن مس درآلو مانعی برای اجرای طرح های توسعه‌ای ندارد و اینک مس کاتد با وجود تحریم‌ها به راحتی در داخل و خارج از کشور به فروش می رسد و معادن مس حتی از نظر ارزی می توانند به کمک دولت بیایند.

شمس‌الدینی با اشاره به تاخیر پرداخت به پیمانکاران گفت: صورت وضعیت‌ها به صورت سریع پرداخت‌ می شود.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/966